Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 9,0 ECTS (formy) 9,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD7 0 9,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne
W-2Umiejętność edytowania tekstu
W-3Znajomość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w biologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy inżynierskiej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Pod merytoryczną opieką promotora student samodzielnie opracowuje pracę inżynierską i przygotowuje się do jej obrony0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Udział w konsultacjach30
A-PD-2Analiza piśmiennictwa wskazanego przez promotora20
A-PD-3Wyszukiwanie piśmiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www20
A-PD-4Statystyczne opracowywanie wyników badań20
A-PD-5Pisanie pracy dyplomowej65
A-PD-6Nanoszenie poprawek20
A-PD-7Przygotowywanie pracy do druku10
A-PD-8Przygotowywanie się do egzaminu inżynierskiego i obrony pracy dyplomowej40
225

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy inżynierskiej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C47_W01
Student wie jak samodzielnie napisać pracę inżynierską i przygotować się do egzaminu dyplomowego
Kn_1P_W15, Kn_1P_W08, Kn_1P_W01, Kn_1P_W23C-1T-PD-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C47_U01
Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
Kn_1P_U04, Kn_1P_U02, Kn_1P_U09C-1T-PD-1M-1S-2, S-1
Kn_1P_C47_U02
Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu studiowanego kierunku
Kn_1P_U04, Kn_1P_U09, Kn_1P_U03C-1T-PD-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C47_K01
Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
Kn_1P_K02, Kn_1P_K03, Kn_1P_K06C-1T-PD-1M-1S-1
Kn_1P_C47_K02
Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
Kn_1P_K02, Kn_1P_K03, Kn_1P_K04C-1T-PD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C47_W01
Student wie jak samodzielnie napisać pracę inżynierską i przygotować się do egzaminu dyplomowego
2,0Student nie posiada wystarczającej wiedzy dla danego kierunku studiów i specjalności umożliwiającej napisanie pracy dyplomowej i jej obronę.
3,0Student posiada wiedzę dla danej specjalności studiów i minimalny zasób wiedzy związanej kierunkiem studiów umożliwiający napisanie pracy dyplomowej w bardzo ograniczonym zakresie tematycznym, ale wystarczającym do jej obrony.
3,5Student posiada wystarczającą wiedzę dla danego kierunku studiów i specjalności umożliwiającą napisanie poprawnej pracy dyplomowej i jej obronę.
4,0Student posiada dobrą wiedzę dla danego kierunku studiów i specjalności umożliwiającą napisanie wyczerpującej pracy dyplomowej i właściwą jej obronę.
4,5Student posiada dużą wiedzę dla danego kierunku studiów i specjalności umożliwiającą napisanie dobrej pracy dyplomowej i jej obronę.
5,0Student posiada bardzo dużą wiedzę dla danego kierunku studiów i związaną z daną specjalnością umożliwiającą napisanie wyczerpującej dany temat pracy dyplomowej i wzorową obronę.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C47_U01
Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
2,0Student nie posiada umiejętności pozwalających na napisanie i redagowanie pracy naukowej.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności pozwalające na podjęcie proponowanego tematu pracy, uczestniczy w pracach badawczych, ale badania wykonuje tylko pod kierunkiem promotora, zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając pozycje piśmiennictwa, ale głównie stanowią je prace polskojęzyczne, w tym podręczniki.
3,5Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie proponowanego tematu pracy, zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając pozycje piśmiennictwa, z których tylko nieliczne są pracami oryginalnymi i obcojęzycznymi.
4,0Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy, zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając właściwe pozycje piśmiennictwa, z którym co najmniej połowa to prace oryginalne i obcojęzyczne.
4,5Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy, zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając właściwe pozycje piśmiennictwa, z których większość to prace oryginalne i obcojęzyczne.
5,0Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy bądź sam proponuje temat pracy motywując jego podjęcie. zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając właściwe pozycje piśmiennictwa, z których większość to najnowsze prace oryginalne i obcojęzyczne.
Kn_1P_C47_U02
Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu studiowanego kierunku
2,0Student nie posiada umiejętności pozwalających na napisanie pracy naukowej, nie uczestniczy w pracach badawczych.
3,0Student posiada minimalne umiejętności pozwalające na podjęcie proponowanego tematu pracy, uczestniczy w pracach badawczych, ale badania wykonuje tylko pod kierunkiem promotora, analizuje wyniki korzystając z pomocy promotora.
3,5Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie proponowanego tematu pracy, uczestniczy w pracach badawczych wykonując większość badań samodzielnie, poprawnie analizuje wyniki.
4,0Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy, uczestniczy w pracach badawczych wykonując samodzielnie badania, poprawnie i samodzielnie analizuje wyniki.
4,5Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy, aktywnie uczestniczy w pracach badawczych wykonując samodzielnie badania, samodzielnie i poprawnie analizuje wyniki.
5,0Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy bądź sam proponuje temat pracy motywując jego podjęcie. Aktywnie uczestniczy w pracach badawczych wykonując samodzielnie badania, samodzielnie i poprawnie analizuje wyniki.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C47_K01
Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
2,0Student nie posiada świadomości motywującej go do napisania pracy, a w przypadku podjęcia się jej wykonania nie potrafi uzasadnić podjęcia tematu i podjąć właściwej dyskusji.
3,0Student posiada w minimalnym stopniu świadomość celowości podjęcia pracy, ale potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wystarczający zaprezentować wyniki.
3,5Student posiada świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wystarczający zaprezentować wyniki oraz podjąć dyskusję.
4,0Student posiada świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wyczerpujący zaprezentować wyniki i podjąć dyskusję.
4,5Student posiada dużą świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi samodzielnie i z uzasadnieniem podjąć próbę wyboru tematu pracy, w sposób wyczerpujący, przejrzysty i logiczny zaprezentować wyniki i podjąć dyskusję
5,0
Kn_1P_C47_K02
Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
2,0Student nie posiada świadomości motywującej go do napisania pracy, a w przypadku podjęcia się jej wykonania nie potrafi uzasadnić podjęcia tematu i podjąć właściwej dyskusji.
3,0Student posiada w minimalnym stopniu świadomość celowości podjęcia pracy, ale potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wystarczający zaprezentować wyniki.
3,5Student posiada świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wystarczający zaprezentować wyniki oraz podjąć dyskusję
4,0Student posiada świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wyczerpujący zaprezentować wyniki i podjąć dyskusję.
4,5Student posiada dużą świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi samodzielnie i z uzasadnieniem podjąć próbę wyboru tematu pracy, w sposób wyczerpujący, przejrzysty i logiczny zaprezentować wyniki i podjąć dyskusję
5,0Student posiada dużą świadomość celowości podjęcia pracy, samodzielnie i z uzasadnieniem przedstawia własną propozycję tematu i konspekt pracy, w sposób wyczerpujący, przejrzysty i logiczny prezentuje wyniki, podejmuje i uczestniczy we wnikliwej dyskusji.

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  2. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
  3. Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Pod merytoryczną opieką promotora student samodzielnie opracowuje pracę inżynierską i przygotowuje się do jej obrony0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Udział w konsultacjach30
A-PD-2Analiza piśmiennictwa wskazanego przez promotora20
A-PD-3Wyszukiwanie piśmiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www20
A-PD-4Statystyczne opracowywanie wyników badań20
A-PD-5Pisanie pracy dyplomowej65
A-PD-6Nanoszenie poprawek20
A-PD-7Przygotowywanie pracy do druku10
A-PD-8Przygotowywanie się do egzaminu inżynierskiego i obrony pracy dyplomowej40
225
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C47_W01Student wie jak samodzielnie napisać pracę inżynierską i przygotować się do egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W15Posiada podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, prawa pracy, ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego
Kn_1P_W08Ma wiedzę z zakresu budowy oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach ich złożoności
Kn_1P_W01Posiada wiedzę ogólną o charakterze aplikacyjnym oraz zna nomenklaturę oraz pojęcia, teorie i prawa z zakresu biologii, chemii, matematyki i informatyki
Kn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy inżynierskiej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-PD-1Pod merytoryczną opieką promotora student samodzielnie opracowuje pracę inżynierską i przygotowuje się do jej obrony
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy inżynierskiej
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wystarczającej wiedzy dla danego kierunku studiów i specjalności umożliwiającej napisanie pracy dyplomowej i jej obronę.
3,0Student posiada wiedzę dla danej specjalności studiów i minimalny zasób wiedzy związanej kierunkiem studiów umożliwiający napisanie pracy dyplomowej w bardzo ograniczonym zakresie tematycznym, ale wystarczającym do jej obrony.
3,5Student posiada wystarczającą wiedzę dla danego kierunku studiów i specjalności umożliwiającą napisanie poprawnej pracy dyplomowej i jej obronę.
4,0Student posiada dobrą wiedzę dla danego kierunku studiów i specjalności umożliwiającą napisanie wyczerpującej pracy dyplomowej i właściwą jej obronę.
4,5Student posiada dużą wiedzę dla danego kierunku studiów i specjalności umożliwiającą napisanie dobrej pracy dyplomowej i jej obronę.
5,0Student posiada bardzo dużą wiedzę dla danego kierunku studiów i związaną z daną specjalnością umożliwiającą napisanie wyczerpującej dany temat pracy dyplomowej i wzorową obronę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C47_U01Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Kn_1P_U02W oparciu o powszechnie stosowane metody diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej potrafi przeprowadzić podstawowe procedury analityczne, w tym także z zastosowaniem podstawowych narzędzi bioinformatycznych; interpretuje wyniki przeprowadzonych doświadczeń
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy inżynierskiej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-PD-1Pod merytoryczną opieką promotora student samodzielnie opracowuje pracę inżynierską i przygotowuje się do jej obrony
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy inżynierskiej
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności pozwalających na napisanie i redagowanie pracy naukowej.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności pozwalające na podjęcie proponowanego tematu pracy, uczestniczy w pracach badawczych, ale badania wykonuje tylko pod kierunkiem promotora, zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając pozycje piśmiennictwa, ale głównie stanowią je prace polskojęzyczne, w tym podręczniki.
3,5Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie proponowanego tematu pracy, zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając pozycje piśmiennictwa, z których tylko nieliczne są pracami oryginalnymi i obcojęzycznymi.
4,0Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy, zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając właściwe pozycje piśmiennictwa, z którym co najmniej połowa to prace oryginalne i obcojęzyczne.
4,5Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy, zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając właściwe pozycje piśmiennictwa, z których większość to prace oryginalne i obcojęzyczne.
5,0Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy bądź sam proponuje temat pracy motywując jego podjęcie. zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając właściwe pozycje piśmiennictwa, z których większość to najnowsze prace oryginalne i obcojęzyczne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C47_U02Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu studiowanego kierunku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Kn_1P_U03Posiada podstawową umiejętność oceny zjawisk wpływających na stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych. Umie zatosować podstawowe prawa biologiczne, w tym genetyczne, oraz potrafi przewidzieć pozytywne i negatywne skutki ich działania u różnych zwierząt, w tym udomowionych
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy inżynierskiej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-PD-1Pod merytoryczną opieką promotora student samodzielnie opracowuje pracę inżynierską i przygotowuje się do jej obrony
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy inżynierskiej
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności pozwalających na napisanie pracy naukowej, nie uczestniczy w pracach badawczych.
3,0Student posiada minimalne umiejętności pozwalające na podjęcie proponowanego tematu pracy, uczestniczy w pracach badawczych, ale badania wykonuje tylko pod kierunkiem promotora, analizuje wyniki korzystając z pomocy promotora.
3,5Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie proponowanego tematu pracy, uczestniczy w pracach badawczych wykonując większość badań samodzielnie, poprawnie analizuje wyniki.
4,0Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy, uczestniczy w pracach badawczych wykonując samodzielnie badania, poprawnie i samodzielnie analizuje wyniki.
4,5Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy, aktywnie uczestniczy w pracach badawczych wykonując samodzielnie badania, samodzielnie i poprawnie analizuje wyniki.
5,0Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy bądź sam proponuje temat pracy motywując jego podjęcie. Aktywnie uczestniczy w pracach badawczych wykonując samodzielnie badania, samodzielnie i poprawnie analizuje wyniki.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C47_K01Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K02Wykazuje gotowość do rzeczowej i merytorycznej dyskusji, umożliwiającej osiągnięcie wspólnego stanowiska
Kn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy inżynierskiej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-PD-1Pod merytoryczną opieką promotora student samodzielnie opracowuje pracę inżynierską i przygotowuje się do jej obrony
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada świadomości motywującej go do napisania pracy, a w przypadku podjęcia się jej wykonania nie potrafi uzasadnić podjęcia tematu i podjąć właściwej dyskusji.
3,0Student posiada w minimalnym stopniu świadomość celowości podjęcia pracy, ale potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wystarczający zaprezentować wyniki.
3,5Student posiada świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wystarczający zaprezentować wyniki oraz podjąć dyskusję.
4,0Student posiada świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wyczerpujący zaprezentować wyniki i podjąć dyskusję.
4,5Student posiada dużą świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi samodzielnie i z uzasadnieniem podjąć próbę wyboru tematu pracy, w sposób wyczerpujący, przejrzysty i logiczny zaprezentować wyniki i podjąć dyskusję
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C47_K02Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K02Wykazuje gotowość do rzeczowej i merytorycznej dyskusji, umożliwiającej osiągnięcie wspólnego stanowiska
Kn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy inżynierskiej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-PD-1Pod merytoryczną opieką promotora student samodzielnie opracowuje pracę inżynierską i przygotowuje się do jej obrony
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada świadomości motywującej go do napisania pracy, a w przypadku podjęcia się jej wykonania nie potrafi uzasadnić podjęcia tematu i podjąć właściwej dyskusji.
3,0Student posiada w minimalnym stopniu świadomość celowości podjęcia pracy, ale potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wystarczający zaprezentować wyniki.
3,5Student posiada świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wystarczający zaprezentować wyniki oraz podjąć dyskusję
4,0Student posiada świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wyczerpujący zaprezentować wyniki i podjąć dyskusję.
4,5Student posiada dużą świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi samodzielnie i z uzasadnieniem podjąć próbę wyboru tematu pracy, w sposób wyczerpujący, przejrzysty i logiczny zaprezentować wyniki i podjąć dyskusję
5,0Student posiada dużą świadomość celowości podjęcia pracy, samodzielnie i z uzasadnieniem przedstawia własną propozycję tematu i konspekt pracy, w sposób wyczerpujący, przejrzysty i logiczny prezentuje wyniki, podejmuje i uczestniczy we wnikliwej dyskusji.