Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnology (S2)
Sylabus przedmiotu Genetic Markers for Food Quality:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnology | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Genetic Markers for Food Quality | ||
Specjalność | Biotechnology in Animal Production and Environmental Protection | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daniel Polasik <Daniel.Polasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>, Magdalena Jędrzejczak-Silicka <mjedrzejczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of genetics, physiology and molecular genetics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To familiarize students with possibility of genetic markers use in food analysis |
C-2 | Practical use of DNA analysis to assess food quality |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Tongue and DNA tests for "supertaster" | 4 |
T-L-2 | DNA test for lactose intolerance | 3 |
T-L-3 | Food fraud detection in commercial animal products | 4 |
T-L-4 | Analysis of RN gene polymorphism in pigs | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction, basic terms, markers classes, criteria of markers application | 2 |
T-W-2 | Genetic markers for taste and food preferences | 2 |
T-W-3 | Methods for GMO detection in food | 2 |
T-W-4 | Application of DNA markers in food authentication | 3 |
T-W-5 | DNA barcoding and its application in food industry | 2 |
T-W-6 | Detection of foodborne pathogens using DNA analysis | 2 |
T-W-7 | Genetic markers for meat and milk quality in different species | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Parcipitation to classes | 15 |
A-L-2 | Study of reccomended literature | 5 |
A-L-3 | Preparation for the test. | 3 |
A-L-4 | Consultation with the teacher | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation to lectures | 15 |
A-W-2 | Preparation for the test | 5 |
A-W-3 | Consultation with the teacher | 2 |
A-W-4 | Study of reccomended literature | 3 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Invormative lectures with multimedia presentations |
M-2 | Laboratory works |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writing test |
S-2 | Ocena podsumowująca: Assessment of multimedia presentation |
S-3 | Ocena podsumowująca: Assessment of student activity and preparing for classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O3.1_W01 Students indicates the need and practical application of DNA markers in food analysis | BTap_2A_W05 | — | — | C-2, C-1 | T-L-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O3.1_U01 Student gained skills in the food analysis by use DNA markers and can define the dangers associated with consumption of non-authentic food | BTap_2A_U05 | — | — | C-2 | T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-1 | M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O3.1_K01 Student is aware of needs and benefits of DNA markers application by the food analysis | BTap_2A_K02 | — | — | C-2, C-1 | T-L-4, T-L-3, T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O3.1_W01 Students indicates the need and practical application of DNA markers in food analysis | 2,0 | |
3,0 | Student gives few examples of DNA markers application in food analysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O3.1_U01 Student gained skills in the food analysis by use DNA markers and can define the dangers associated with consumption of non-authentic food | 2,0 | |
3,0 | Student gained basic experience in food analysis by use DNA markers and gives few examples of food fraud | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O3.1_K01 Student is aware of needs and benefits of DNA markers application by the food analysis | 2,0 | |
3,0 | Student simply explains why DNA markers are usefull in food analysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Malcolm Burns; Lucy Foster; Michael Walker, DNA Techniques to Verify Food Authenticity, Royal Society of Chemistry, 2019, free access: https://books.rsc.org/books/edited-volume/758/DNA-Techniques-to-Verify-Food-Authenticity
Literatura dodatkowa
- Robert Blair; Joe M. Regenstein, Genetic Modification and Food Quality: A Down to Earth Analysis, John Wiley & Sons, Ltd., 2015