Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)

Sylabus przedmiotu Język obcy Niemiecki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy Niemiecki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język niemiecki
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Podstawowe pojęcia architektoniczne i dziedzin pokrewnych (Grundbegriffe der Architektur und benachbarten Disziplinen)2
T-LK-2Style w architekturze, zabytki architektury – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne, architektura XX i XXI w (Baustile, Baudenkmäler –Altertum, Mittelalter, Neuzeit, Architektur des 20. Und 21. Jahrhunderts) Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)6
T-LK-3Budynek- proces projektowania, dokumenty projektowe a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe (Das Bauwerk- Entwürfe und andere Unterlagen a. Das Haus b. Industriegebäude) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)4
T-LK-4Plac budowy, nadzór (Bauausführung, Bauaufsicht)2
T-LK-5Podstawowe materiały budowlane (Baustoffe) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)4
T-LK-6Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny (Tragsysteme, Bauweisen a. Passivhaus) Zdania względne (Relativsätze)6
T-LK-7Wnętrze, wnętrza użytkowe (Innenraum, öffentliches Interieur) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)4
T-LK-8Opis i prezentacja projektu architektonicznego (Das architektonische Projekt beschreiben und präsentieren) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.32
A-LK-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.10
A-LK-5Egzamin.2
76

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/O/04B_W01
posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne
PAWiO18_2A_W22C-1, C-2T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-7M-1, M-3, M-2, M-6, M-5, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/O/04B_U01
Posługuje się językiem nowożytnym ze znajomością słownictwa specjalistycznego.
PAWiO18_2A_U09C-1, C-2T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-7M-1, M-3, M-2, M-6, M-5, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/O/04B_K01
rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki
PAWiO18_2A_K01C-1, C-2T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-7M-1, M-3, M-2, M-6, M-5, M-4S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/O/04B_W01
posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne
2,0
3,0posiada podstawową wiedzę w przedmiocie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/O/04B_U01
Posługuje się językiem nowożytnym ze znajomością słownictwa specjalistycznego.
2,0
3,0posługuje się językiem nowożytmym na poziomie podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/O/04B_K01
rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki
2,0
3,0wykazuje potrzebę permam\nentnej nauki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jana Zahorcova, Deutsch für Architekten und Bauplaner, Wydział Architektury Słowackiego Uniwersytetu Technicznego – Bratysława, Bratysława, 1999

Literatura dodatkowa

  1. -, Kreativer Koordinator, Czasopismo ‚Architekt‘ – artykuł, -, 2011
  2. Wilhelm K. Killer, Ilustrowany Słownik Budowlany, Arkady, 2004

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Podstawowe pojęcia architektoniczne i dziedzin pokrewnych (Grundbegriffe der Architektur und benachbarten Disziplinen)2
T-LK-2Style w architekturze, zabytki architektury – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne, architektura XX i XXI w (Baustile, Baudenkmäler –Altertum, Mittelalter, Neuzeit, Architektur des 20. Und 21. Jahrhunderts) Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)6
T-LK-3Budynek- proces projektowania, dokumenty projektowe a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe (Das Bauwerk- Entwürfe und andere Unterlagen a. Das Haus b. Industriegebäude) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)4
T-LK-4Plac budowy, nadzór (Bauausführung, Bauaufsicht)2
T-LK-5Podstawowe materiały budowlane (Baustoffe) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)4
T-LK-6Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny (Tragsysteme, Bauweisen a. Passivhaus) Zdania względne (Relativsätze)6
T-LK-7Wnętrze, wnętrza użytkowe (Innenraum, öffentliches Interieur) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)4
T-LK-8Opis i prezentacja projektu architektonicznego (Das architektonische Projekt beschreiben und präsentieren) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)2
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.32
A-LK-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.10
A-LK-5Egzamin.2
76
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/04B_W01posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W22posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-3Budynek- proces projektowania, dokumenty projektowe a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe (Das Bauwerk- Entwürfe und andere Unterlagen a. Das Haus b. Industriegebäude) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-5Podstawowe materiały budowlane (Baustoffe) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-1Podstawowe pojęcia architektoniczne i dziedzin pokrewnych (Grundbegriffe der Architektur und benachbarten Disziplinen)
T-LK-2Style w architekturze, zabytki architektury – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne, architektura XX i XXI w (Baustile, Baudenkmäler –Altertum, Mittelalter, Neuzeit, Architektur des 20. Und 21. Jahrhunderts) Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-4Plac budowy, nadzór (Bauausführung, Bauaufsicht)
T-LK-6Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny (Tragsysteme, Bauweisen a. Passivhaus) Zdania względne (Relativsätze)
T-LK-8Opis i prezentacja projektu architektonicznego (Das architektonische Projekt beschreiben und präsentieren) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)
T-LK-7Wnętrze, wnętrza użytkowe (Innenraum, öffentliches Interieur) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-5praca z tekstem
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada podstawową wiedzę w przedmiocie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/04B_U01Posługuje się językiem nowożytnym ze znajomością słownictwa specjalistycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U09posługuje się językiem nowożytnym ze znajomością słownictwa specjalistycznego.
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-3Budynek- proces projektowania, dokumenty projektowe a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe (Das Bauwerk- Entwürfe und andere Unterlagen a. Das Haus b. Industriegebäude) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-5Podstawowe materiały budowlane (Baustoffe) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-1Podstawowe pojęcia architektoniczne i dziedzin pokrewnych (Grundbegriffe der Architektur und benachbarten Disziplinen)
T-LK-2Style w architekturze, zabytki architektury – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne, architektura XX i XXI w (Baustile, Baudenkmäler –Altertum, Mittelalter, Neuzeit, Architektur des 20. Und 21. Jahrhunderts) Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-4Plac budowy, nadzór (Bauausführung, Bauaufsicht)
T-LK-6Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny (Tragsysteme, Bauweisen a. Passivhaus) Zdania względne (Relativsätze)
T-LK-8Opis i prezentacja projektu architektonicznego (Das architektonische Projekt beschreiben und präsentieren) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)
T-LK-7Wnętrze, wnętrza użytkowe (Innenraum, öffentliches Interieur) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-5praca z tekstem
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posługuje się językiem nowożytmym na poziomie podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/04B_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-3Budynek- proces projektowania, dokumenty projektowe a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe (Das Bauwerk- Entwürfe und andere Unterlagen a. Das Haus b. Industriegebäude) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-5Podstawowe materiały budowlane (Baustoffe) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-1Podstawowe pojęcia architektoniczne i dziedzin pokrewnych (Grundbegriffe der Architektur und benachbarten Disziplinen)
T-LK-2Style w architekturze, zabytki architektury – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne, architektura XX i XXI w (Baustile, Baudenkmäler –Altertum, Mittelalter, Neuzeit, Architektur des 20. Und 21. Jahrhunderts) Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-4Plac budowy, nadzór (Bauausführung, Bauaufsicht)
T-LK-6Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny (Tragsysteme, Bauweisen a. Passivhaus) Zdania względne (Relativsätze)
T-LK-8Opis i prezentacja projektu architektonicznego (Das architektonische Projekt beschreiben und präsentieren) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)
T-LK-7Wnętrze, wnętrza użytkowe (Innenraum, öffentliches Interieur) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-5praca z tekstem
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0wykazuje potrzebę permam\nentnej nauki
3,5
4,0
4,5
5,0