Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Komunikacja z klientem, marketing i partycypacja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja z klientem, marketing i partycypacja | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Polewka <apolewka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krystyna Araszkiewicz <Krystyna.Araszkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Bez wymagań |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność współpracy z inwestorem w fazie projektu i realizacji – opracowanie oferty projektowej. |
C-2 | Umiejętność wykorzystania współczesnych instrumentów marketingowych w pracy zawodowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie dotyczące zagadnień komunikacji, marketingu i partycypacji. | 3 |
T-W-2 | Komunikacja z klientem – podstawowe zagadnienia z zakresu zastosowania umiejętności interpersonalnych i podstawowych narzędzi komunikacji. Formułowanie umów projektowych. | 4 |
T-W-3 | Marketing w projektowaniu architektury wnętrz i otoczenia. Tworzenie koncepcji ofertowych. | 4 |
T-W-4 | Partycypacja jako niezbędny składnik procesu projektowego. Umiejętność formułowania kryteriów na podstawie potrzeb inwestora. | 3 |
T-W-5 | Przedstawienie opracowania koncepcyjnego, zawierającego umowę, wytyczne inwestorskie do projektu i koncepcję projektową. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach wraz z prezentacją multimedialną. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie materiałów do prezentacji. | 15 |
A-W-3 | Opracowanie graficzne prezentacji. | 18 |
A-W-4 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład aktywny |
M-2 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i prezentacji przedstawionej w formie cyfrowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/02A_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant oraz rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki | PAWiO18_2A_W21 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/02A_U01 potrafi organizować i nadzorować procesy budowlane | PAWiO18_2A_U18 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/02A_K01 jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim | PAWiO18_2A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
PAWiO_2A_S2/O/02A_K02 ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni | PAWiO18_2A_K09 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/02A_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant oraz rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawy w przedmiocie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/02A_U01 potrafi organizować i nadzorować procesy budowlane | 2,0 | |
3,0 | Potrafi w stopniu ogólnym nadzorować procesy budowlane | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/02A_K01 jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim | 2,0 | |
3,0 | umie pracować w zespole | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/O/02A_K02 ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni | 2,0 | |
3,0 | zna zasady w przedmiocie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa, 1999
- Sobotka A., Logistyka przedsiębiorstw i przedsięwzięć budowlanych, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2010
- Szkarowski A., Iwanow A., Analiza inwestycyjna w budownictwie i inżynierii środowiska, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, 2011
- Gips J., Projektowanie wnętrz, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008
- Gębarowski M., Współczesne targi. Skuteczne targi komunikacji marketingowej, Wydawnictwo Regan Press, Gdańsk, 2010
- Werner W., Procedury inwestowania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Werner W., Proces inwestycyjny dla architektów, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2002