Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Modelowanie i struktury przestrzenne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modelowanie i struktury przestrzenne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Szpener <mszpener@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zbigniew Blekiewicz <zblekiewicz@zut.edu.pl>, Jerzy Lipczyński <jlipczynski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość rysunku odręcznego. Umiejętność rysowania perspektywy, aksonometrii i wykonywania modeli. Obsługa programów komputerowych do projektowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresie modelowania i kreowania struktur przestrzennych. |
C-2 | Wykształcenie wrażliwości wizualnej i kreatywnego zastosowania współczesnych praktyk artystycznych poprzez modelowanie i tworzenie struktur przestrzennych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania | 3 |
T-L-2 | Materiały i techniki warsztatowe tworzenia struktur przestrzennych z różnych materiałów. Sposoby łączenia trwałego oraz systemy łączeń na bazie gotowych podzespołów. | 12 |
T-L-3 | Komponowanie autorskiego, oryginalnego układu przestrzennego z wybranego materiału. Proporcja, relacja skali, wielkości elementów względem siebie oraz w stosunku do otoczenia. Problematyka światłocienia: światło jako czynnik kreujący/destruujący formę. Problematyka kompozycyjna: otwarta, zamknięta, dynamiczna, statyczna. Analiza wartości przestrzennych opracowanej struktury w kontekście przestrzeni miejskiej, architektury lub wybranego wnętrza. | 25 |
T-L-4 | Dokumentacja cyfrowa oraz opracowanie planszy prezentującej wykonany obiekt w przestrzeni publicznej, kontekście architektury lub wybranego wnętrza. | 5 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 45 |
A-L-2 | Praca własna. | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda przypadku. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ćwiczeń laboratoryjnych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadań semestralnych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/04_W01 zna zasady budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich otoczenia | PAWiO18_2A_W08, PAWiO18_2A_W09 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-1 |
PAWiO_2A_S2/K/04_W02 posiada poszerzoną wiedzę w zakresie fotografii i komunikacji wizualnej | PAWiO18_2A_W15 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/04_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | PAWiO18_2A_K08 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/04_W01 zna zasady budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich otoczenia | 2,0 | |
3,0 | zna zasady budowy formy w sztuce | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/K/04_W02 posiada poszerzoną wiedzę w zakresie fotografii i komunikacji wizualnej | 2,0 | |
3,0 | posiada wiedzę w przedmiocie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/04_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | 2,0 | |
3,0 | jest wrażliwy na przejawy sztuki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ernst H. Gombrich, O Sztuce, REBIS, 2011
- Anna Ziółkowska-Juś, Doświadczenie estetyczne i sztuka współczesna w hermeneutycznych horyzontach rozumienia, Wydawnictwo Naukowe Uam, 2017
- Danto C. Arthur, Po końcu sztuki. Sztuka współczesna i zatarcie się granic tradycji, TAiWPN Universitas Kraków, 2013