Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Polski design w projektowaniu wnętrz:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Polski design w projektowaniu wnętrz | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Wnętrz | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Lamprecht <ap_studio@wp.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | bez wymagań |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student ma wiedzę na temat projektów powstałych w efekcie działań designerów związanych z krajowym środowiskiem artystycznym tworzących rozpoznawalną w świecie polską markę. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Początki designu w Polsce – Młoda Polska, działalność Władysława Ekielskiego i Stanisława Wyspiańskiego | 1 |
T-W-2 | Podhala w walce o polskie wzornictwo – styl zakopiański | 2 |
T-W-3 | Lata 20.XX wieku – poszukiwanie tożsamości narodowej, Warszawska Spółdzielnia Artystów „Ład”, działalność Stryjeńskich | 2 |
T-W-4 | Funkcjonalizm lat 30.XX wieku – „Blok”, "Preasens", THONET-MUNDUS, M/S Batory, M/S Piłsudski | 1 |
T-W-5 | Złoty okres designu w powojennej Polsce – Stołeczny Instytut Wzornictwa Przemysłowego | 2 |
T-W-6 | Uniformizm strukturalny w latach 70. I 80. XX wieku | 2 |
T-W-7 | Okres transformacji końca XX. wieku | 2 |
T-W-8 | Rok 2008 – nagroda RED DOT DESIGN AWARD | 2 |
T-W-9 | Test sprawdzający zdobytą wiedzę na zajęciach | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie się do kolokwium sprawdzającego znajomość treści wykładów. | 10 |
A-W-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Analiza przypadku |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające znajomość treści wykładów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/12B_W01 zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania otoczenia człowieka | PAWiO_1A_W25 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/12B_K01 podejmuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia człowieka | PAWiO_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/12B_W01 zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania otoczenia człowieka | 2,0 | Student nie przyswoił żadnej informacji podanych na zajęciach |
3,0 | Student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem | |
3,5 | Student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady | |
4,0 | Student zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym | |
4,5 | Student zna problemy związane z przedmiotem w zakresie rozszerzonym i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski | |
5,0 | Student zna przedmiot biegle, rozważa rozwiązania wariantowe, podaje przykłady z dodatkowej literatury |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/12B_K01 podejmuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia człowieka | 2,0 | Student nie przyswoił żadnej informacji podanych na zajęciach |
3,0 | Student potrafi ocenić w stopniu dostatecznym wiadomości związane z przedmiotem | |
3,5 | Student świadomie ocenia wartość przekazanej wiedzy i potrafi wykorzystać ją podając przykłady | |
4,0 | Student prawidłowo w sposób rozszerzony potrafi ocenić wartość i znaczenie przekazanej wiedzy | |
4,5 | Student potrafi prawidłowo przeprowadzić analizę zagadnień związanych z przedmiotem w stopniu rozszerzonym | |
5,0 | Student w sposób biegły ocenia i analizuje zagadnienia związane z przedmiotem |
Literatura podstawowa
- Kozina I., Polski design, Wydawnictwo SBM, Warszawa, 2015
- Hubner-Wojciechowska J., Lata 60.XX wieku. Sztuka użytkowa. Przewodnik dla kolekcjonerów, Warszawa, 2014
- Hubner-Wojciechowska J., Art. Deco. Przewodnik dla kolekcjonerów, Warszawa, 2013
- Huml I., Polska sztuka stosowana XX wieku, Warszawa, 2013
- Frąckiewicz A.(red.), Spółdzielnia Artystów ŁAD 1926-1996, Warszawa, 1998
- Dziedzic M. (red.), Warsztaty Krakowskie 1913-1926, Kraków, 2009
- Szczerski A., Cztery nowoczesności. Teksty o sztuce i architekturze polskiej XX wieku, Kraków, 2015
Literatura dodatkowa
- Czyńska M., Kobro, skok w przestrzeń, Czarne, Wołowiec, 2015
- Kuźniak A., Stryjeńska, diabli nadali, Czarne, Wołowiec, 2015
- Długosz H., Sawicka J, Polskie wnętrz, polscy architekci, Buffi, Bielsko-Bała, 2013
- Frejlich CZ., Lisik D., Zaprojektowane. Polski dizajn 2000-2013, Kraków, 2014