Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie wnętrz zintegrowanych z otoczeniem:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie wnętrz zintegrowanych z otoczeniem | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Polewka <apolewka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Lamprecht <ap_studio@wp.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 15 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość rysunku odręcznego, podstawowe umiejętności przygotowania dokumentacji w zakresie: rzut, przekroje, rozwinięcia ścian. Umiejętność rysowania perspektywy, aksonometrii i wykonywania modeli. Obsługa programów komputerowych do projektowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność kształtowania układów funkcjonalno-przestrzennych pawilonów w kontekście relacji przestrzeni wewnętrznych i zewnętrznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. | 1 |
T-A-2 | Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie materiałów wyjściowych do projektu pawilonu. | 1 |
T-A-3 | Przykładowe projekty pawilonów. Analizy funkcjonalne oraz szkice koncepcyjne bryły pawilonu. Korekta grupowa | 2 |
T-A-4 | Analizy funkcjonalne oraz szkice koncepcyjne projektu wnętrza pawilonu. Korekty indywidualne. | 2 |
T-A-5 | Projekt – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20, wizualizacje wnętrz pawilonu, detal mebla w skali 1:10. Korekty indywidualne. | 3 |
T-A-6 | Wykonanie makiety pawilonu projektowanego w skali 1:100. Przygotowanie wspólnej makiety otoczenia. | 3 |
T-A-7 | Końcowe korekty/zmiany w projektach. Projekt plansz podsumowujących semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne. | 2 |
T-A-8 | Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Różanka – charakterystyka projektu pawilonu muzycznego w otoczeniu ogrodu różanego | 2 |
T-W-2 | Przykłady pawilonów muzycznych z przełomu XIXw i XXw – cz.1 (kurorty południa Polski) | 2 |
T-W-3 | Przykłady pawilonów muzycznych z przełomu XIXw i XXw – cz.2 (kurorty Pomorza) | 2 |
T-W-4 | Wzrost znaczenia przestrzeni w XXw i jego wpływ na integracje wnętrz z otoczeniem | 2 |
T-W-5 | Awangardowe ekspozycje i pawilony – nowe rozwiązania integracji wnętrz z otoczeniem | 2 |
T-W-6 | Pawilony temporalne XXIw – cz.1 (lokalizacja) | 2 |
T-W-7 | Pawilony temporalne XXIw – cz.2 (składowe funkcji) | 2 |
T-W-8 | Pawilony temporalne XXIw – cz.3 (struktury) | 2 |
T-W-9 | Pawilony temporalne XXIw – cz.4 (materiały) | 2 |
T-W-10 | Pawilony temporalne XXIw – cz.5 (instalacje). | 2 |
T-W-11 | Pawilony temporalne XXIw – cz.6 (aktywizacja społeczna) | 2 |
T-W-12 | Aspekty projektowania wnętrz w kontekście integracji wnętrz z otoczeniem – przykład: wnętrze / zewnętrze XXw (styl modernistyczny) | 2 |
T-W-13 | Aspekty projektowania wnętrz w kontekście integracji wnętrz z otoczeniem – przykład: wnętrze / zewnętrze XXIw – cz.1 (styl historyzujący) | 2 |
T-W-14 | Aspekty projektowania wnętrz w kontekście integracji wnętrz z otoczeniem – przykład: wnętrze / zewnętrze XXIw – cz.2 (styl współczesny) | 2 |
T-W-15 | Test | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie materiałów wejściowych do projektu, pracowanie graficzne projektu w formie plansz prezantacyjnych i makiety obiektu. | 9 |
A-A-3 | konsultacje | 1 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i przyswojenie wiedzy z wykładów (przygotowanie do zaliczenia w formie testu) | 18 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności oraz testu sprawdzającego zdobytą wiedzę. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena ćwiczeń składa się z oceny prezentacji zaawansowania zadania projektowego i oceny końcowej zadania projektowego przedstawionego na planszach prezantacyjnych i makiecie. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/11A_W01 zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania otoczenia człowieka | PAWiO_1A_W25 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/11A_U01 posiada podstawową umiejętność projektowania wnętrz | PAWiO_1A_U19 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/11A_K01 rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej(społeczne, zdrowotne) i jej wpływ na środowisko | PAWiO_1A_K12 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-10, T-W-12, T-A-1, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/11A_W01 zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania otoczenia człowieka | 2,0 | Student nie przyswoił żadnej informacji podanych na zajęciach . |
3,0 | Student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem | |
3,5 | Student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady | |
4,0 | Student zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym | |
4,5 | Student zna problemy związane z przedmiotem w zakresie rozszerzonym i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski | |
5,0 | Student zna przedmiot biegle, rozważa rozwiązania wariantowe, podaje przykłady z dodatkowej literatury. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/11A_U01 posiada podstawową umiejętność projektowania wnętrz | 2,0 | Student nie potrafi prawidłowo rozwiązać zadania projektowego oraz przedstawić je w sposób czytelny. |
3,0 | Student potrafi z błędami rozwiązać zadania projektowego oraz przedstawić je w sposób czytelny | |
3,5 | ocena pośrednia między 3,0 a 4,0 | |
4,0 | Student potrafi prawidłowo rozwiązać zadanie projektowe oraz przedstawia je w sposób czytelny, prawidłowo przeprowadza analizy własnego projektu, działa wg założeń ideowy i programowych. | |
4,5 | ocena pośrednia między 4,0 a 5,0 | |
5,0 | Student potrafi w sposób prawidłowy i oryginalny rozwiązać zadanie projektowe oraz przedstawia je w sposób czytelny i innowacyjny, prawidłowo przeprowadza analizy własnego projektu, działa wg założeń ideowy i programowych w sposób kreatywny oraz otwarty na nowatorskie eksperymenty w zakresie formy. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/11A_K01 rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej(społeczne, zdrowotne) i jej wpływ na środowisko | 2,0 | Student nie przyswoił żadnej informacji podanych na zajęciach |
3,0 | Student potrafi ocenić w stopniu dostatecznym wiadomości związane z przedmiotem | |
3,5 | Student świadomie ocenia wartość przekazanej wiedzy i potrafi wykorzystać ją podając przykłady | |
4,0 | Student prawidłowo w sposób rozszerzony potrafi ocenić wartość i znaczenie przekazanej wiedzy | |
4,5 | Student potrafi prawidłowo przeprowadzić analizę zagadnień związanych z przedmiotem w stopniu rozszerzonym | |
5,0 | Student w sposób biegły ocenia i analizuje zagadnienia związane z przedmiotem |
Literatura podstawowa
- Gehl Jan, Miasta dla ludzi, Wydawnictwo RAM, Kraków, 2014
- Jodidio Philip, Serpentine Gallery Pavilions 2000-2011, Taschen, Kolonia, 2011
- Kysiak Maciej, Architektura pawilonów wystawowych. Funkcja, forma, konstrukcja., Wydawnictwo Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1998
- Norberg-Schulz Christian, Bycie, przestrzeń, architektura, Wydawnictwo „Murator”, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Nowakowska Krystyna, Pawilon Polski na nowojorskiej wystawie światowej (1939-1940), Wydawnictwo INNE, Warszawa, 2013