Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie wnętrz architektoniczno-krajobrazowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie wnętrz architektoniczno-krajobrazowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z wiedzą teoretyczną dotyczącą budowy, rodzajów i kompozycji wnętrz architektoniczno-krajobrazowych oraz podstaw projektowania wnętrz o charakterze ogrodowym. |
C-2 | Zdobycie umiejętności w zakresie analiz, projektowania, komponowania i programowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie w tematykę zajęć. | 2 |
T-P-2 | Studia przedprojektowe. Inwentaryzacja urbanistyczna. | 6 |
T-P-3 | Opracowanie schemat funkcjonalno-przestrzennego oraz koncepcji zagospodarowania terenu. | 8 |
T-P-4 | Przegląd międzysemestralny | 2 |
T-P-5 | Opracowanie projektu budowlanego z doborem gatunkowym roślin, projektem nawierzchni i projektem wybranych elementów zagospodarowania. | 12 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie wnętrza w architekturze krajobrazu. Wnętrze architektoniczno-krajobrazowe, urbanistyczne, krajobrazowe, sprzężone. Cechy wnętrza | 2 |
T-W-2 | Budowa wnętrza w architekturze krajobrazu (elementy i ich charakterystyka/znaczenie). Rodzaje wnętrz (typolgie). Rodzaje wnętrz wg prof. Kosińskiego | 2 |
T-W-3 | Kompozycja w projektowaniu wnętrz architektoniczno-krajobrazowych. Rodzaje kompozycji. Charakterystyka elementów budujących kompozycję wnętrza. Kompozycja geometryczna i swobodna wnętrz ogrodowych | 2 |
T-W-4 | Charakterystyka zasad stosowanych w kompozycji wnętrz architektoniczno-krajobrazowych (czynniki dobrej kompozycji) | 2 |
T-W-5 | Projektowanie wnętrz ogrodowych. Etapy pracy nad projektem i rodzaje analiz i dokumentacji | 2 |
T-W-6 | Ogólne zasady projektowania wnętrz ogrodowych. Charakter i rozplanowanie. Wybrane elementy zagospodarowania. | 3 |
T-W-7 | Barwa i światło w projektowaniu wnętrz ogrodowych. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Praca własna nad projektem | 18 |
A-P-3 | konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 8 |
A-W-3 | Egzamin | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | analiza przypadku |
M-3 | ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu semestralnego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
S-3 | Ocena formująca: Przegląd stanu zaawansowania prac projektowych na ocenę |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/06_W01 zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania otoczenia człowieka | PAWiO_1A_W25 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/06_U01 posiada umiejętność projektowania podstawowych typów wnętrz i rodzajów bezpośredniego otoczenia | PAWiO_1A_U12 | — | — | C-2 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-5 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/06_K01 popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i otoczenia architektury, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały | PAWiO_1A_K06 | — | — | C-2 | T-W-6, T-P-3, T-P-5 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/06_W01 zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania otoczenia człowieka | 2,0 | |
3,0 | student dość dobrze zna podstawowe zasady kompozycji i projektowania wnętrz urbanistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/06_U01 posiada umiejętność projektowania podstawowych typów wnętrz i rodzajów bezpośredniego otoczenia | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaprojektować wybrane typy wnętrz urbanistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/06_K01 popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i otoczenia architektury, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały | 2,0 | |
3,0 | Student popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i otoczenia architektury, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bohm A., Wnętrze w kompozycji krajobrazu, Politechnika Krakowska, Kraków, 1998
- Brooks J., Projektowanie ogrodów, Wiedza i życie, Warszawa, 2005
- Gawłowska A., Projektowanie ogrodów, Wydawnictwo SBM, 2015
- Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno – budowlanego, Arkady, Warszawa, 2000
- Szymski A., Dawidowski R., Architektura krajobrazu, tom 1, Walkowska, Szczecin, 2006
- Diedrichs M., Projektowanie ogrodów, Wydawnictwo Rea, 2010
- Rosemary Alexander, Podstawy projektowania ogrodów. Podręcznik., PWRIL Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, 2012
- Rozporządzenie Min. Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (z nowelizacją) Dz.U.2019.1065., 2019
Literatura dodatkowa
- David Stevens, Zamieszkaj w ogrodzie, Muza, 2009
- San Martin Macarena, Balkony, tarasy i patia. Projektowanie, Wydawnictwo SOLIS, 2011
- Czasopismo: Zieleń miejska