Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie firmą:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie firmą
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Wnętrz
Nauczyciel odpowiedzialny Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zna podstawowe elementy storytellingu.
W-2Ma podstawową wiedzę z zakresu strategii i zarządzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do objęcia roli kierownika projektów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie omawianych zagadnień oraz literatury.1
T-W-2Podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem firmą1
T-W-3ola projektanta wnętrz wg International Design Association (Międzynarodowego Stowarzyszenia Projektantów Wnętrz)1
T-W-4Założenia storytellingu, marketing narracyjny1
T-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorstwa opartego na wzornictwie1
T-W-6Strategie zarządzania wzornictwem1
T-W-7Zarządzanie rozwojem projektu wzorniczego3
T-W-8Zarządzanie a współpraca z partnerami zewnętrznymi firm1
T-W-9Struktura organizacyjna i zasoby ludzkie w zarządzaniu wzornictwem1
T-W-10Decyzje strategiczne zarządu1
T-W-11Współpraca firmy z projektantami i studiami prjektowymi1
T-W-12Powtórka materiału. Przypomnienie najważniejszych zagadnień1
T-W-13Kolokwium i zaliczenie (zaliczenie ustne)1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo na wykładach.15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów.8
A-W-3Konsultacje2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca.Wykład informacyjny.
M-2Metoda problemowa.Wykład problemowy.
M-3Metoda praktyczna. Kolokwium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wiedzy teoretycznej wynikajaca z konwesacji ze studentami po wykładzie.
S-2Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Podsumowująca to suma ocen formujących oraz wynik kolokwium.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/A/08_W01
zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant
PAWiO_1A_W27C-1T-W-1, T-W-2, T-W-12M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
PAWiO_1A_S1/A/08_W02
rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
PAWiO_1A_W28C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/A/08_K01
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
PAWiO_1A_K02C-1T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/A/08_W01
zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant
2,0Student jest obecny sporadycznie na wykładach. W sposób bierny uczestniczy w zajęciach. Posiada wybiórczą wiedzę z zakresu zarzadzania i marketingu.
3,0Student jest obecny na zajęciach,lecz uczestniczy w nich biernie. Posiada podstawową wiedzę z zarządzania.Nie potrafi opracować podstawowego modelu na linii inwestor - projektant.
3,5
4,0Student w sposób aktywny uczestniczy w zajęciach.Zdobytą wiedzę potrafi samodzielnie wykorzystać w konstruowaniu strategii firmy.
4,5
5,0Student samodzielnie i świadomie wykorzystuje zdobytą wiedzę do zarządzania firmą.Zdobyta wiedza pozwala mu być liderem projektu.
PAWiO_1A_S1/A/08_W02
rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
2,0
3,0Student jest obecny na zajęciach, lecz uczestniczy w nich biernie. Posiada podstawową wiedzę na temat roli rynkowej wnętrz i projektanta wnętrz.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/A/08_K01
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
2,0Nie zna zasad i przepisów związanych z funkcjonowaniem prawa autorskiego. W sposób mało aktywny uczestniczy w pracach grupy. Jest jest mało kreatywny na forum zespołu oraz środowiska branżowego.
3,0Jest bierny na forum grupy. W sposób wybiórczy zna zasady prawa autorskiego. Jego relacje oraz kontakty ze środowiskiem branżowym nie zawsze są etyczne.
3,5
4,0W sposób odpowiedzialny postępuje z zasadami etyki. Dobrze zna zasady funkcjonoania prawa autorskiego. Świadomie korzysta z powyższych reguł. W sposób biegły przedstawia swoje koncepcje na forum zespołu.
4,5
5,0Wyróżnia się aktywną postawą na forum publicznym, jest kreatywny. Zna bardzo dobrze zasady prawa autorskiego,stosuje je w sposób świadomy. Jest liderem zespołu.

Literatura podstawowa

  1. wyd. zbiorowe pod redakcją Beaty Bochinskiej, Design management, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Warszawa, 2010
  2. Jakub Brdulak, Zarządzanie wiedzą a proces nnowacji produktu: budowanie przewagi konkurencyjnej firmy., Warszawa, 2005
  3. Jerzy Ginalski, Marek Listkiewicz, Janusz Seweryn, Rozwój nowego produktu, ASP w Krakowie, WFP, Pracownia rozwoju nowego produktu, Kraków, 1994, Egz. dostępny u prowadzącego

Literatura dodatkowa

  1. Ogólnopolskie czasopismo Izby Architektów RP, Izba Architektów RP, Wrocław, 2015
  2. Tabrizi Behnam, Skuteczna transformacja firmy w 90 dni., Gliwice, 2009
  3. Jenny Gibbs, Projektowanie wnętrz, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie omawianych zagadnień oraz literatury.1
T-W-2Podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem firmą1
T-W-3ola projektanta wnętrz wg International Design Association (Międzynarodowego Stowarzyszenia Projektantów Wnętrz)1
T-W-4Założenia storytellingu, marketing narracyjny1
T-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorstwa opartego na wzornictwie1
T-W-6Strategie zarządzania wzornictwem1
T-W-7Zarządzanie rozwojem projektu wzorniczego3
T-W-8Zarządzanie a współpraca z partnerami zewnętrznymi firm1
T-W-9Struktura organizacyjna i zasoby ludzkie w zarządzaniu wzornictwem1
T-W-10Decyzje strategiczne zarządu1
T-W-11Współpraca firmy z projektantami i studiami prjektowymi1
T-W-12Powtórka materiału. Przypomnienie najważniejszych zagadnień1
T-W-13Kolokwium i zaliczenie (zaliczenie ustne)1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo na wykładach.15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów.8
A-W-3Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_1A_S1/A/08_W01zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W27zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do objęcia roli kierownika projektów.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie omawianych zagadnień oraz literatury.
T-W-2Podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem firmą
T-W-12Powtórka materiału. Przypomnienie najważniejszych zagadnień
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca.Wykład informacyjny.
M-2Metoda problemowa.Wykład problemowy.
M-3Metoda praktyczna. Kolokwium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wiedzy teoretycznej wynikajaca z konwesacji ze studentami po wykładzie.
S-2Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Podsumowująca to suma ocen formujących oraz wynik kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student jest obecny sporadycznie na wykładach. W sposób bierny uczestniczy w zajęciach. Posiada wybiórczą wiedzę z zakresu zarzadzania i marketingu.
3,0Student jest obecny na zajęciach,lecz uczestniczy w nich biernie. Posiada podstawową wiedzę z zarządzania.Nie potrafi opracować podstawowego modelu na linii inwestor - projektant.
3,5
4,0Student w sposób aktywny uczestniczy w zajęciach.Zdobytą wiedzę potrafi samodzielnie wykorzystać w konstruowaniu strategii firmy.
4,5
5,0Student samodzielnie i świadomie wykorzystuje zdobytą wiedzę do zarządzania firmą.Zdobyta wiedza pozwala mu być liderem projektu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_1A_S1/A/08_W02rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W28rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do objęcia roli kierownika projektów.
Treści programoweT-W-3ola projektanta wnętrz wg International Design Association (Międzynarodowego Stowarzyszenia Projektantów Wnętrz)
T-W-4Założenia storytellingu, marketing narracyjny
T-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorstwa opartego na wzornictwie
T-W-6Strategie zarządzania wzornictwem
T-W-7Zarządzanie rozwojem projektu wzorniczego
T-W-8Zarządzanie a współpraca z partnerami zewnętrznymi firm
T-W-9Struktura organizacyjna i zasoby ludzkie w zarządzaniu wzornictwem
T-W-10Decyzje strategiczne zarządu
T-W-11Współpraca firmy z projektantami i studiami prjektowymi
T-W-12Powtórka materiału. Przypomnienie najważniejszych zagadnień
T-W-13Kolokwium i zaliczenie (zaliczenie ustne)
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca.Wykład informacyjny.
M-2Metoda problemowa.Wykład problemowy.
M-3Metoda praktyczna. Kolokwium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wiedzy teoretycznej wynikajaca z konwesacji ze studentami po wykładzie.
S-2Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Podsumowująca to suma ocen formujących oraz wynik kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest obecny na zajęciach, lecz uczestniczy w nich biernie. Posiada podstawową wiedzę na temat roli rynkowej wnętrz i projektanta wnętrz.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_1A_S1/A/08_K01jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do objęcia roli kierownika projektów.
Treści programoweT-W-5Strategia rozwoju przedsiębiorstwa opartego na wzornictwie
T-W-6Strategie zarządzania wzornictwem
T-W-7Zarządzanie rozwojem projektu wzorniczego
T-W-8Zarządzanie a współpraca z partnerami zewnętrznymi firm
T-W-9Struktura organizacyjna i zasoby ludzkie w zarządzaniu wzornictwem
T-W-10Decyzje strategiczne zarządu
T-W-11Współpraca firmy z projektantami i studiami prjektowymi
T-W-12Powtórka materiału. Przypomnienie najważniejszych zagadnień
T-W-13Kolokwium i zaliczenie (zaliczenie ustne)
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca.Wykład informacyjny.
M-2Metoda problemowa.Wykład problemowy.
M-3Metoda praktyczna. Kolokwium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wiedzy teoretycznej wynikajaca z konwesacji ze studentami po wykładzie.
S-2Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Podsumowująca to suma ocen formujących oraz wynik kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zasad i przepisów związanych z funkcjonowaniem prawa autorskiego. W sposób mało aktywny uczestniczy w pracach grupy. Jest jest mało kreatywny na forum zespołu oraz środowiska branżowego.
3,0Jest bierny na forum grupy. W sposób wybiórczy zna zasady prawa autorskiego. Jego relacje oraz kontakty ze środowiskiem branżowym nie zawsze są etyczne.
3,5
4,0W sposób odpowiedzialny postępuje z zasadami etyki. Dobrze zna zasady funkcjonoania prawa autorskiego. Świadomie korzysta z powyższych reguł. W sposób biegły przedstawia swoje koncepcje na forum zespołu.
4,5
5,0Wyróżnia się aktywną postawą na forum publicznym, jest kreatywny. Zna bardzo dobrze zasady prawa autorskiego,stosuje je w sposób świadomy. Jest liderem zespołu.