Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S1)

Sylabus przedmiotu Przedmiot Humanistyczno-Społeczny - Etyka w biznesie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przedmiot Humanistyczno-Społeczny - Etyka w biznesie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie
Nauczyciel odpowiedzialny Krystyna Araszkiewicz <Krystyna.Araszkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw ekonomii na poziomie szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstaw przedsiębiorczości i koncepcji etyki gospodarczej w wymiarze lokalnym i międzynarodowym
C-2Poznanie zasad etyki w zarządzaniu zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
C-3Poznanie koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Filozoficzne podstawy etyki – pojęcia badane przez etykę: prawda, dobro, powinność. Etyka jako dyscyplina wiedzy. Kulturowy kontekst moralności i etyki w obszarze orientacji filozoficznych. Teoria dobra wspólnego i sprawiedliwości.2
T-W-2Działalność gospodarcza - zasady prowadzenia. Koncepcja homo oeconomicus. Mechanizm rynku. Tradycja etyczna wobec moralnych problemów biznesu.2
T-W-3Podstawy prawne i formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej.2
T-W-4Współczesne doktryny filozofii gospodarczej. Podstawowe pojęcia, koncepcja i geneza etyki biznesu. Kapitał społeczny.2
T-W-5Etyczne wymiary funkcjonowania firmy na rynku. Pojęcie konkurencyjności, etyczne relacje przedsiębiorstwa na rynku i z otoczeniem społecznym.2
T-W-6Opłacalność etyki biznesu. Wartość wymierna i niewymierna. Zasady pozytywnej konkurencji gospodarczej.1
T-W-7Wzrost gospodarczy a rozwój ekonomiczny. Społeczny wymiar rozwoju gospodarczego.2
T-W-8Kształtowanie norm etycznych w międzynarodowym biznesie w kontekście globalizacji gospodarczej. Kodeksy etyczne przedsiębiorstw działających na rynku globalnym – studium przypadków. Ład korporacyjny.1
T-W-9Międzynarodowe inicjatywy z zakresu etyki biznesu na przykładzie Global Compact i Caux Round Table.1
T-W-10Etyka biznesu wobec zjawisk patologicznych w sferze gospodarowania. Korupcja i przeciwdziałanie zjawisku korupcji.1
T-W-11Etyka odpowiedzialności: odpowiedzialność agencyjna, odpowiedzialność moralna firmy, lojalność a odpowiedzialność.1
T-W-12Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Koncepcja interesariuszy (stakeholders) jako podstawa interpretacji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Regulacje etyczne w przedsiębiorstwach polskich - przykłady dobrych praktyk.3
T-W-13Moralność jako regulator stosunków międzyludzkich. Zarządzanie przedsiębiorstwem i zespołem ludzkim z zachowaniem zasad etyki. Rozwiązywanie konfliktów w oparciu o etyczną postawę pracodawcy i pracownika.2
T-W-14Etyka w sferze zarządzania finansami, etyczne zasady rachunkowości i inwestycji.1
T-W-15Etyczne problemy marketingu i PR. Zagadnienia etyczne reklamy.1
T-W-16Rola Państwa i polityki gospodarczej w zrównoważonym rozwoju ekonomicznym.1
T-W-17Przedsiębiorczość społeczna - podstawy organizacji pracy w podmiotach ekonomii społecznej.2
T-W-18Etyka zawodu inżyniera, zasady i praktyka.1
T-W-19Zaliczenie wykładów2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Praca własna, studia literaturowe10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia8
A-W-4Konsultacje2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, wyjaśnienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_AS1-VI/1EB_W01
Student posiada wiedzę w zakresie podstaw etyki biznesu
AU_1A_W25C-1T-W-6, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2M-1S-1
AU_1A_AS1-VI/1EB_W02
Student zna założenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu
AU_1A_W25C-3T-W-12, T-W-14, T-W-4, T-W-15M-1S-1
AU_1A_AS1-VI/1EB_W03
Student wie jakie są zasady etycznego zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
AU_1A_W25C-2T-W-12, T-W-13, T-W-11M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_AS1-VI/1EB_U01
Student potrafi przeprowadzić etyczne uzasadnienie decyzji gospodarczych, prezentując różne teorie etyczne.
AU_1A_U14C-1T-W-6, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_AS1-VI/1EB_K01
Student posiada kompetencje w zakresie zdefiniowania założeń prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z zasadami etyki biznesowej
AU_1A_K05, AU_1A_K04C-1, C-2, C-3T-W-12, T-W-6, T-W-9, T-W-13, T-W-14, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-15, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2, T-W-11M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_AS1-VI/1EB_W01
Student posiada wiedzę w zakresie podstaw etyki biznesu
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę na temat zasad etyki biznesu. Uzyskanie 60% z maksymalnej liczby punktów za zaliczenie pisemne.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-VI/1EB_W02
Student zna założenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu
2,0
3,0Student posiada wiedzę o podstawowych założeniach koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-VI/1EB_W03
Student wie jakie są zasady etycznego zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady etyki w zarządzaniu zespołem i przedsiębiorstwem
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_AS1-VI/1EB_U01
Student potrafi przeprowadzić etyczne uzasadnienie decyzji gospodarczych, prezentując różne teorie etyczne.
2,0
3,0Student potrafi określić podstawowe założenia prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z zasadami etyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_AS1-VI/1EB_K01
Student posiada kompetencje w zakresie zdefiniowania założeń prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z zasadami etyki biznesowej
2,0
3,0Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia związane z etyką w biznesie i odnieść je do praktyki gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gasparski W., Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
  2. Porter M.E., Prahalad C.K, Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2007
  3. Blanchard K., Peale N.V., Etyka biznesu, Studio Emka, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, CH. Beck, Warszawa, 2014
  2. MacIntyre A., Krótka historia etyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
  3. Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Filozoficzne podstawy etyki – pojęcia badane przez etykę: prawda, dobro, powinność. Etyka jako dyscyplina wiedzy. Kulturowy kontekst moralności i etyki w obszarze orientacji filozoficznych. Teoria dobra wspólnego i sprawiedliwości.2
T-W-2Działalność gospodarcza - zasady prowadzenia. Koncepcja homo oeconomicus. Mechanizm rynku. Tradycja etyczna wobec moralnych problemów biznesu.2
T-W-3Podstawy prawne i formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej.2
T-W-4Współczesne doktryny filozofii gospodarczej. Podstawowe pojęcia, koncepcja i geneza etyki biznesu. Kapitał społeczny.2
T-W-5Etyczne wymiary funkcjonowania firmy na rynku. Pojęcie konkurencyjności, etyczne relacje przedsiębiorstwa na rynku i z otoczeniem społecznym.2
T-W-6Opłacalność etyki biznesu. Wartość wymierna i niewymierna. Zasady pozytywnej konkurencji gospodarczej.1
T-W-7Wzrost gospodarczy a rozwój ekonomiczny. Społeczny wymiar rozwoju gospodarczego.2
T-W-8Kształtowanie norm etycznych w międzynarodowym biznesie w kontekście globalizacji gospodarczej. Kodeksy etyczne przedsiębiorstw działających na rynku globalnym – studium przypadków. Ład korporacyjny.1
T-W-9Międzynarodowe inicjatywy z zakresu etyki biznesu na przykładzie Global Compact i Caux Round Table.1
T-W-10Etyka biznesu wobec zjawisk patologicznych w sferze gospodarowania. Korupcja i przeciwdziałanie zjawisku korupcji.1
T-W-11Etyka odpowiedzialności: odpowiedzialność agencyjna, odpowiedzialność moralna firmy, lojalność a odpowiedzialność.1
T-W-12Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Koncepcja interesariuszy (stakeholders) jako podstawa interpretacji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Regulacje etyczne w przedsiębiorstwach polskich - przykłady dobrych praktyk.3
T-W-13Moralność jako regulator stosunków międzyludzkich. Zarządzanie przedsiębiorstwem i zespołem ludzkim z zachowaniem zasad etyki. Rozwiązywanie konfliktów w oparciu o etyczną postawę pracodawcy i pracownika.2
T-W-14Etyka w sferze zarządzania finansami, etyczne zasady rachunkowości i inwestycji.1
T-W-15Etyczne problemy marketingu i PR. Zagadnienia etyczne reklamy.1
T-W-16Rola Państwa i polityki gospodarczej w zrównoważonym rozwoju ekonomicznym.1
T-W-17Przedsiębiorczość społeczna - podstawy organizacji pracy w podmiotach ekonomii społecznej.2
T-W-18Etyka zawodu inżyniera, zasady i praktyka.1
T-W-19Zaliczenie wykładów2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Praca własna, studia literaturowe10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia8
A-W-4Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-VI/1EB_W01Student posiada wiedzę w zakresie podstaw etyki biznesu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W25E.W4. absolwent zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w kontekście wielobranżowego charakteru projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę współpracy z innymi specjalistami;
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstaw przedsiębiorczości i koncepcji etyki gospodarczej w wymiarze lokalnym i międzynarodowym
Treści programoweT-W-6Opłacalność etyki biznesu. Wartość wymierna i niewymierna. Zasady pozytywnej konkurencji gospodarczej.
T-W-3Podstawy prawne i formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej.
T-W-5Etyczne wymiary funkcjonowania firmy na rynku. Pojęcie konkurencyjności, etyczne relacje przedsiębiorstwa na rynku i z otoczeniem społecznym.
T-W-1Filozoficzne podstawy etyki – pojęcia badane przez etykę: prawda, dobro, powinność. Etyka jako dyscyplina wiedzy. Kulturowy kontekst moralności i etyki w obszarze orientacji filozoficznych. Teoria dobra wspólnego i sprawiedliwości.
T-W-4Współczesne doktryny filozofii gospodarczej. Podstawowe pojęcia, koncepcja i geneza etyki biznesu. Kapitał społeczny.
T-W-2Działalność gospodarcza - zasady prowadzenia. Koncepcja homo oeconomicus. Mechanizm rynku. Tradycja etyczna wobec moralnych problemów biznesu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę na temat zasad etyki biznesu. Uzyskanie 60% z maksymalnej liczby punktów za zaliczenie pisemne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-VI/1EB_W02Student zna założenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W25E.W4. absolwent zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w kontekście wielobranżowego charakteru projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę współpracy z innymi specjalistami;
Cel przedmiotuC-3Poznanie koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu
Treści programoweT-W-12Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Koncepcja interesariuszy (stakeholders) jako podstawa interpretacji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Regulacje etyczne w przedsiębiorstwach polskich - przykłady dobrych praktyk.
T-W-14Etyka w sferze zarządzania finansami, etyczne zasady rachunkowości i inwestycji.
T-W-4Współczesne doktryny filozofii gospodarczej. Podstawowe pojęcia, koncepcja i geneza etyki biznesu. Kapitał społeczny.
T-W-15Etyczne problemy marketingu i PR. Zagadnienia etyczne reklamy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada wiedzę o podstawowych założeniach koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-VI/1EB_W03Student wie jakie są zasady etycznego zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W25E.W4. absolwent zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w kontekście wielobranżowego charakteru projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę współpracy z innymi specjalistami;
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad etyki w zarządzaniu zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-12Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Koncepcja interesariuszy (stakeholders) jako podstawa interpretacji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Regulacje etyczne w przedsiębiorstwach polskich - przykłady dobrych praktyk.
T-W-13Moralność jako regulator stosunków międzyludzkich. Zarządzanie przedsiębiorstwem i zespołem ludzkim z zachowaniem zasad etyki. Rozwiązywanie konfliktów w oparciu o etyczną postawę pracodawcy i pracownika.
T-W-11Etyka odpowiedzialności: odpowiedzialność agencyjna, odpowiedzialność moralna firmy, lojalność a odpowiedzialność.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady etyki w zarządzaniu zespołem i przedsiębiorstwem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-VI/1EB_U01Student potrafi przeprowadzić etyczne uzasadnienie decyzji gospodarczych, prezentując różne teorie etyczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U14B.U5. absolwent potrafi dokonywać wstępnej analizy ekonomicznej planowanych działań inżynierskich;
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstaw przedsiębiorczości i koncepcji etyki gospodarczej w wymiarze lokalnym i międzynarodowym
Treści programoweT-W-6Opłacalność etyki biznesu. Wartość wymierna i niewymierna. Zasady pozytywnej konkurencji gospodarczej.
T-W-3Podstawy prawne i formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej.
T-W-5Etyczne wymiary funkcjonowania firmy na rynku. Pojęcie konkurencyjności, etyczne relacje przedsiębiorstwa na rynku i z otoczeniem społecznym.
T-W-1Filozoficzne podstawy etyki – pojęcia badane przez etykę: prawda, dobro, powinność. Etyka jako dyscyplina wiedzy. Kulturowy kontekst moralności i etyki w obszarze orientacji filozoficznych. Teoria dobra wspólnego i sprawiedliwości.
T-W-4Współczesne doktryny filozofii gospodarczej. Podstawowe pojęcia, koncepcja i geneza etyki biznesu. Kapitał społeczny.
T-W-2Działalność gospodarcza - zasady prowadzenia. Koncepcja homo oeconomicus. Mechanizm rynku. Tradycja etyczna wobec moralnych problemów biznesu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi określić podstawowe założenia prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z zasadami etyki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-VI/1EB_K01Student posiada kompetencje w zakresie zdefiniowania założeń prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z zasadami etyki biznesowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K05D.S1. absolwent jest gotów do adaptowania się do nowych, zmiennych okoliczności występujących w trakcie wykonywania pracy zawodowej o charakterze twórczym;
AU_1A_K04B.S2. absolwent jest gotów do rzetelnej samooceny, formułowania konstruktywnej krytyki dotyczącej działań architektonicznych i urbanistycznych.
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstaw przedsiębiorczości i koncepcji etyki gospodarczej w wymiarze lokalnym i międzynarodowym
C-2Poznanie zasad etyki w zarządzaniu zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
C-3Poznanie koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu
Treści programoweT-W-12Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Koncepcja interesariuszy (stakeholders) jako podstawa interpretacji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Regulacje etyczne w przedsiębiorstwach polskich - przykłady dobrych praktyk.
T-W-6Opłacalność etyki biznesu. Wartość wymierna i niewymierna. Zasady pozytywnej konkurencji gospodarczej.
T-W-9Międzynarodowe inicjatywy z zakresu etyki biznesu na przykładzie Global Compact i Caux Round Table.
T-W-13Moralność jako regulator stosunków międzyludzkich. Zarządzanie przedsiębiorstwem i zespołem ludzkim z zachowaniem zasad etyki. Rozwiązywanie konfliktów w oparciu o etyczną postawę pracodawcy i pracownika.
T-W-14Etyka w sferze zarządzania finansami, etyczne zasady rachunkowości i inwestycji.
T-W-3Podstawy prawne i formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej.
T-W-5Etyczne wymiary funkcjonowania firmy na rynku. Pojęcie konkurencyjności, etyczne relacje przedsiębiorstwa na rynku i z otoczeniem społecznym.
T-W-1Filozoficzne podstawy etyki – pojęcia badane przez etykę: prawda, dobro, powinność. Etyka jako dyscyplina wiedzy. Kulturowy kontekst moralności i etyki w obszarze orientacji filozoficznych. Teoria dobra wspólnego i sprawiedliwości.
T-W-4Współczesne doktryny filozofii gospodarczej. Podstawowe pojęcia, koncepcja i geneza etyki biznesu. Kapitał społeczny.
T-W-15Etyczne problemy marketingu i PR. Zagadnienia etyczne reklamy.
T-W-7Wzrost gospodarczy a rozwój ekonomiczny. Społeczny wymiar rozwoju gospodarczego.
T-W-8Kształtowanie norm etycznych w międzynarodowym biznesie w kontekście globalizacji gospodarczej. Kodeksy etyczne przedsiębiorstw działających na rynku globalnym – studium przypadków. Ład korporacyjny.
T-W-10Etyka biznesu wobec zjawisk patologicznych w sferze gospodarowania. Korupcja i przeciwdziałanie zjawisku korupcji.
T-W-2Działalność gospodarcza - zasady prowadzenia. Koncepcja homo oeconomicus. Mechanizm rynku. Tradycja etyczna wobec moralnych problemów biznesu.
T-W-11Etyka odpowiedzialności: odpowiedzialność agencyjna, odpowiedzialność moralna firmy, lojalność a odpowiedzialność.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia związane z etyką w biznesie i odnieść je do praktyki gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0