Wydział Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Architektura krajobrazu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Architektura krajobrazu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe umiejętności w zakresie projektowania i wykorzystania programów graficznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu architektury krajobrazu, teorii wnętrz architektoniczno-krajobrazowych i ich zasad ich komponowania, nabycie umiejętności projekowania niewielkich wnętrz architektoniczno-krajobrazowych i sporządzania projektu z zakresu architektury krajobrazu dla takich założeń jak skwer, ogród lub park kieszonkowy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt zagospodarowania terenu zieleni w przestrzeni miejskiej w podanej lokalizacji typu park kieszonkowy, lskwer lub ogród uwzględniający projekt doboru gatunkowego roślin, elementów małej architektury i nawierzchni. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu | 1 |
T-W-2 | Teoria budowy wnętrz architektoniczno-krajobrazowych i podstawy projektowania w krajobrazie | 4 |
T-W-3 | Zasady i aktualne tendencje w projektowaniu wybranych obiektów architektury krajobrazu (np. place zabaw, parki kieszonkowe, skwery) | 10 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Praca własna | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Pozyskiwanie informacji z literatury przedmiotu, baz danych i przygotowanie pracy semestralnej | 8 |
A-W-3 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metoda projektu, korekty indywidualne i grupowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Praca semestralna – poster/prezentacja graficzna |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt semestralny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_S1/B.1/01_W01 Zna podstawą wiedzę z zakresu architektury krajobrazu, podstawy teorii wnętrz architektoniczno-krajobrazowych i zasady ich komponowania. | AU_1A_W07 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_S1/B.1/6_U01 Potrafi przygotować projekt z zakresu architektury krajobrazu dla niewielkiego terenu. | AU_1A_U10, AU_1A_U04 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_S1/B.1/6_K01 Wyraża opinie i jest zdolny do krytycznej analizy przestrzeni i proponowanych rozwiązań. | AU_1A_K03 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_S1/B.1/01_W01 Zna podstawą wiedzę z zakresu architektury krajobrazu, podstawy teorii wnętrz architektoniczno-krajobrazowych i zasady ich komponowania. | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawy teorii architektury krajobrazu w stopniu podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_S1/B.1/6_U01 Potrafi przygotować projekt z zakresu architektury krajobrazu dla niewielkiego terenu. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zaprojektować wnętrze arch-krajobrazowe i przygotować projekt z zakresu architektury krajobrazu na dostatecznym poziomie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_S1/B.1/6_K01 Wyraża opinie i jest zdolny do krytycznej analizy przestrzeni i proponowanych rozwiązań. | 2,0 | |
3,0 | Wyraża opinie i analizuje przestrzeń, ale nie potrafiiwłaściwie uzasadnić proponowanych rozwiązań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bogdanowski J., Architektura krajobrazu, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków, 1981
- Bohm A., Wnętrze w kompozycji krajobrazu, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków, 1998
- Patoczka P., Ściany i bramy w krajobrazie, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2000
Literatura dodatkowa
- Patoczka P., Uwagi o rysowniu wnętrz krajobrazowych, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków, 1996