Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Architectural design - public utility 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Architectural design - public utility 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa znajomość warunków technicznych, podstawowa wiedza techniczna w zakresie budownictwa ogólnego, podstawowe umiejętności posługiwania się technikami CAD w zakresie 2D i 3D |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquaintance of the public buildings design issues in the context of urban space. Acquaintance of the issues resulting from the relations between function and form in public facility. Knowledge of the selected, contemporary public facilities in different parts of the world. |
C-2 | Developing of mastery of skills of architectural space composing in the context of urban space and complex functional program as well as choosing appropriate techological and technical solutions. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Architectural project (the concept) of cultural facilities (football stadium, athletic stadium, sports hall, hotels architecture) in the selected location, including: - analysis of the cultural context of the facility's location - elaboration of author's functional programs - elaboration of the selected technical and technological solutions | 45 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The cultural context and new architecture | 2 |
T-W-2 | Functional programs (facilities programs, space need analysis) in the special facilities design | 5 |
T-W-3 | The selected issues in architectural design of cultural facilities (museums, theatres, cinemas) | 4 |
T-W-4 | The selected issues in architectural design of sport and recreation facilities (football stadium, athletic stadium, sports hall, hotels architecture). | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Individual work | 28 |
A-P-2 | Participation in classes | 45 |
A-P-3 | consultation | 2 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Partcipation in lectures | 15 |
A-W-2 | Individual studies | 8 |
A-W-3 | Consultation | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures with multimedia presentations |
M-2 | Activating method: discussion |
M-3 | Project method (including analytical studies and discussion, individual and group consultations) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Review of the progress of work on the project |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final evaluation of the project |
S-3 | Ocena podsumowująca: Multimedia presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB2-3_W01 Understands spatial relations and the concepts of proportion as well as scale in the context of public facilities design. | AUP_2A_W06 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
AUP_2A_EB2-3_W02 Knows design solutions, new trends and planning methodology reffering to public facilities. | AUP_2A_W14, AUP_2A_W17 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-P-1 | M-3, M-2, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB2-3_U01 Presents individual design and planning concepts and solutions in an attractive manner. | AUP_2A_U02 | — | — | C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-P-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
AUP_2A_EB2-3_U02 Is able to design buildings of special purpose (public facilties) | AUP_2A_U09 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-P-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB2-3_K01 Shows initiative and innovativeness in thinking and acting | AUP_2A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-3, M-2, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB2-3_W01 Understands spatial relations and the concepts of proportion as well as scale in the context of public facilities design. | 2,0 | |
3,0 | Understands basic spatial relations and the concepts of proportion as well as scale in the context of public facilities design. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AUP_2A_EB2-3_W02 Knows design solutions, new trends and planning methodology reffering to public facilities. | 2,0 | |
3,0 | Knows basic design solutions, new trends and planning methodology reffering to public facilities. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB2-3_U01 Presents individual design and planning concepts and solutions in an attractive manner. | 2,0 | |
3,0 | Presents individual design and planning concepts in an acceptable manner. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AUP_2A_EB2-3_U02 Is able to design buildings of special purpose (public facilties) | 2,0 | |
3,0 | Is able to design buildings of special purpose with complex functional program and presents ideas in acceptable form. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB2-3_K01 Shows initiative and innovativeness in thinking and acting | 2,0 | |
3,0 | Shows sufficient initiative and innowativeness in designing. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Al-Kodmany K., Eco-towers: Sustainable Cities in the Sky, WIT Press, 2015
- Stürzebecher P., Ulrich S, Architecture for Sport, Academy Press, 2003
- Van Uffelen Ch., Offices (Architecture in Focus), Braun Publishing, 2013
- Van Uffelen Ch., Cinema Architecture, Braun Publishing, 2009
Literatura dodatkowa
- Bizio K., The urban space – reNEWation? Analysis of selected contemporary revitalizations of public spaces in Szczecin), Housing Environment, 2014, no. 13, pp. 12-20