Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Architectural design - revitalization 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Architectural design - revitalization 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Krasowska <katarzyna.krasowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | W-1 Student have to be absolvent of engineur studies (S1) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C-1 Preparation for the new infill architectural design in the build, historical environment |
C-2 | C- 2 Developing skills, methods and instruments in adaptative re-use of historic buildings |
C-3 | C - 3 Learning the methods and rules in protection, preservation technics of historical buildings, as well as the art and scope of the contemporary areal transformations within the monumental protection areas |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | T-P – 1 Group design activities, aiming in sensitive approach toward the existing cultural environment | 30 |
T-P-2 | TP -2 Presentation of historic research methods focused on analysis of historic source materials and information. | 15 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | TW- 1 Presentation of spatial, social, technical, environmental and functional problems and solutions connected to revitalization of inner city historic areas on hand of chosen Polish and international examples | 7 |
T-W-2 | TW – 2 Presentation of spatial, social, technical, environmental and functional problems and solutions in transformation of post industrial areas in contemporary developing cities on hand of chosen Polish and international examples | 8 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | AP-1 Range of exercise: The analysis of the historic-urban ensemble with evaluation of historic values and adjustment for contemporary use. Formulation of conservatory prescriptions (guidelines). | 45 |
A-P-2 | AP – 2 individual studies by the students | 28 |
A-P-3 | consultation | 2 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | AW-1 Participation in the lectures | 15 |
A-W-2 | AW -2 Individual studies | 8 |
A-W-3 | Consultation | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M-1 Analytical studies, appropriate to the needs described for the design performance. The design concept in the synthetic form, considering the external circumstances, functional and spatial program and preliminary conditions of the project |
M-2 | M-2 information based lecture |
M-3 | M-3 problem based lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: S-1 P active presence at the design classes and lectures |
S-2 | Ocena podsumowująca: S-2 P evaluation of individual input of the student into the elaboration of historic-urban analysis (1 Semester) |
S-3 | Ocena podsumowująca: S-2 P evaluation of individual input of the student into the elaboration of historic-urban analysis (1 Semester) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB2-A_W01 Theoretical preparation for architectural design in the existing cultural environment, design of adaptation and transformation of historical areas covered by conservation protection. | AUP_2A_W08 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-P-2, T-P-1, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
AUP_2A_EB2-A_W02 The student understands the complexity of spatial planning issues in the historical and cultural areas. The student has the ability to collect the necessary starting material to undertake reconstruction design and revalorisation activities in areas with numerous cultural layering. The student has the ability to develop a concept for revalorisation of the historic complex and / or its revitalization. | AUP_2A_W08 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-P-2, T-P-1, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB2-A_U01 Student has an ability to collect and cope with different data, methodological approach. Design in urban scale, focused on design in the build environment cityscape under monumental protection. | AUP_2A_U10 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-P-2, T-P-1, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
AUP_2A_EB2-A_U02 He can design in the existing cultural environment, he can adapt existing objects to new functions, he can carry out the design process of the transformation of historical areas covered by conservation protection. | AUP_2A_U10 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-P-2, T-P-1, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB2-A_K01 The student is able to design in the existing cultural environment. | AUP_2A_K02, AUP_2A_K03 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-P-2, T-P-1, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB2-A_W01 Theoretical preparation for architectural design in the existing cultural environment, design of adaptation and transformation of historical areas covered by conservation protection. | 2,0 | |
3,0 | Has basic knowledge about subject matter. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AUP_2A_EB2-A_W02 The student understands the complexity of spatial planning issues in the historical and cultural areas. The student has the ability to collect the necessary starting material to undertake reconstruction design and revalorisation activities in areas with numerous cultural layering. The student has the ability to develop a concept for revalorisation of the historic complex and / or its revitalization. | 2,0 | |
3,0 | Has basic knowledge about subject matter. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB2-A_U01 Student has an ability to collect and cope with different data, methodological approach. Design in urban scale, focused on design in the build environment cityscape under monumental protection. | 2,0 | |
3,0 | Has basic knowledge about subject matter. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AUP_2A_EB2-A_U02 He can design in the existing cultural environment, he can adapt existing objects to new functions, he can carry out the design process of the transformation of historical areas covered by conservation protection. | 2,0 | |
3,0 | completed analytical study and final project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB2-A_K01 The student is able to design in the existing cultural environment. | 2,0 | |
3,0 | Student understands the importance of respect for the existing cultural landscape. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cuthbert A.R., Designing Cities. Critical Readings in Urban Design, Blackwell Publishing, 2003
- Alexander Ch., A Pattern Language. Towns-Buildings-Construction, Oxford University Press, 1977
- Interreg Central Europe, Handbook on Public-Private partnership in Biuld Heritage Revitalisation Projects, 2017
- Gehl J., Public Spaces - Public Life
Literatura dodatkowa
- Leonardo da Vinci Pilot Project Cz/04/b/F/PP-168014, Brownfields Handbook, 2006
- Journal of Urban Regeneration and Renewal