Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Diploma project DHTEB:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diploma project DHTEB | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Presentation of the workshop skills and methodical principles of architectural design acquired in the course of studies, including cultural, technical, social and environmental aspects. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1. To familiarize students with the ability to present conclusions from spatial, sociological or cultural analyzes for a selected project in graphic form. |
C-2 | C2. Verification of design and workshop skills in terms of substantive solving of spatial problems, including technical, social and environmental aspects. |
C-3 | C3. Preparation for conducting a multimedia presentation and participation in a public discussion related to the development of a project. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Discussion of the methodology for preparing the diploma thesis, the drawing and text section of the required scope and the applicable legal procedure of the diploma thesis in reference to the works from the post-graduate project. | 10 |
T-P-2 | Determining the schedule of project work and the required scope and detail of the study. | 10 |
T-P-3 | Determining the rules for the composition of design boards, planned graphic and editorial solutions, planning test prints. | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Work in the form of individual design adjustments with the thesis supervisor. | 30 |
A-P-2 | Own work at home. | 68 |
A-P-3 | consultation | 2 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Individual consultations and design adjustments |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Checking the quality and consistency of the scope of the project design, the consequences of the presented applications presented on the boards in graphic and descriptive form. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB10-4_W01 He knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, he can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly discussed theory of architecture. | AUP_2A_W01, AUP_2A_W02, AUP_2A_W04, AUP_2A_W15, AUP_2A_W17, AUP_2A_W18, AUP_2A_W19 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB10-4_U01 Is able to develop an original method of design and to implement it creatively on the example of the diploma thesis and lead a discourse on the adequacy of the applied methodology | AUP_2A_U01, AUP_2A_U02, AUP_2A_U03, AUP_2A_U05, AUP_2A_U06, AUP_2A_U07, AUP_2A_U08, AUP_2A_U09, AUP_2A_U10, AUP_2A_U13, AUP_2A_U16 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB10-4_K01 It aspires to take responsibility for shaping space as a common good. | AUP_2A_K05, AUP_2A_K06, AUP_2A_K07 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB10-4_W01 He knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, he can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly discussed theory of architecture. | 2,0 | |
3,0 | Making a legible project study bearing the hallmark of the creative creation of the work in the required scope and minimum standards specified in the regulations of the diploma examination, | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB10-4_U01 Is able to develop an original method of design and to implement it creatively on the example of the diploma thesis and lead a discourse on the adequacy of the applied methodology | 2,0 | |
3,0 | Making a legible project study bearing the hallmark of the creative creation of the work in the required scope and minimum standards specified in the regulations of the diploma examination, | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB10-4_K01 It aspires to take responsibility for shaping space as a common good. | 2,0 | |
3,0 | Can determine the importance of space of good quality and the scale of impact of the design solutions on the quality of life | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Adapted to the scope of the subject of the diploma thesis.
- Alexander Ch., Język wzorców, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
- Brand S., How Buildings Learn: What happens After They`re Built, Viking Press
- Falkenberg H., Ecoarchitecture. Urban style, Evergreen GmbH
- Fuller R.B., Operating Manual for Spaceship Earth, Lars Müller Publishers
- McDonough W., Braungart M., Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, North Point Press
Literatura dodatkowa
- Koolhaas R., S,M,L,XL, OMA, The Monicelli Press