Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Didactic practice 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Didactic practice 2 | ||
Specjalność | ENGINEERING AND NATURAL SCIENCES BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | There are no requirements, pedagogical preparation for teacher (optional) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Practice prepare for educational work in higher eductaion |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Disactic practice in the form of conducting classes or participating in conducting classes with students in place of their supervisor employment (60 working hours/year). | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Conductin or participation in classes with students | 30 |
A-PR-2 | own work | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | expository methods, practical methods |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Practice card from classes conducted or co-led * It shall be allowed to change the number of hours/per semester at the request of the PHD students or their supervisors (order on the condition that the total number of hours per year not less than 60h). **PhD students can be exempt by School Director in case of a positive opinion of the supervisor on teaching practice or employment as an academic teacher, exceeding more than half of full-time working time |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IP02.2_W01 PhD students have knowledge of teaching and the ability to design courses in higher education. | ISDE_4-_W01 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IP02.2_U01 PhD students can deliver information in an engaging and understandable way, plan classes or groups of classes and involve modern educational tools. | ISDE_4-_U03 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IP02.2_K01 PhD students have has the competence to perform a responsible role as an academic teacher. PhD students are ready to engage in the implementation of didactic tasks and ready to engage in the implementation of tasks and outreach activities with respect to the principles of ethics and sharing the results of scientific activities with others. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02, ISDE_4-_K03 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IP02.2_W01 PhD students have knowledge of teaching and the ability to design courses in higher education. | 2,0 | |
3,0 | Completing (or participation) a minimum of 60h working hours with students. *PhD students can be exempt by School Director in case of a positive opinion of the supervisor on teaching practice or employment as an academic teacher, exceeding more than half of full-time working time | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IP02.2_U01 PhD students can deliver information in an engaging and understandable way, plan classes or groups of classes and involve modern educational tools. | 2,0 | |
3,0 | Completing (or participation) a minimum of 60h working hours with students. *PhD students can be exempt by School Director in case of a positive opinion of the supervisor on teaching practice or employment as an academic teacher, exceeding more than half of full-time working time | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IP02.2_K01 PhD students have has the competence to perform a responsible role as an academic teacher. PhD students are ready to engage in the implementation of didactic tasks and ready to engage in the implementation of tasks and outreach activities with respect to the principles of ethics and sharing the results of scientific activities with others. | 2,0 | |
3,0 | Completing (or participation) a minimum of 60h working hours with students. *PhD students can be exempt by School Director in case of a positive opinion of the supervisor on teaching practice or employment as an academic teacher, exceeding more than half of full-time working time | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Khalid Berrada, Daniel Burgos, Pedagogy, Didactics and Educational Technologies, Springer, 2022
- Kate Jones, Retrieval Practice: Resource Guide: Ideas & activities for the classroom, John Catt Educational Ltd, 2022
- Brockett Ralph G., Teaching Adults, John Wiley&Sons Inc., Wiley John&Sons Inc., 2020
Literatura dodatkowa
- Szewczuk K., Metody dydaktyczne stosowane w szkole wyższej, Wydawnictwo WAM, 2013
- Piekarski J., Urbaniak-Zając D. (red.), w edukacji akademickiej, szkolnictwo wyższe w procesie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2010
- Maciejewska I.,Sajdak-Burska A. (Red.), Dydaktyka akademicka - nowe konteksty, nowe doświadczenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2023