Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Designing temporary exhibitions in public spaces:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Designing temporary exhibitions in public spaces | ||
Specjalność | ENGINEERING, ECONOMIC AND ARTISTIC BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Wnętrz | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General knowledge of exhibition design im museums and galleries. |
W-2 | General knowledge of mobile exhibition systems. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Shaping and deepening knowledge in the field of designing permanent and temporary exhibition in various spaces. |
C-2 | Deepening knowledge in the field of technical, technological and material issues in the design of temporary exhibitions. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Types of exhibition spaces in public places- closed space(shopping centers, railway stations, airports, philharmonic halls, etc. and open( city-squares, streets, etc.). | 2 |
T-W-2 | Types of temporary exhibition -(2D,3D, multimedia, mixed). | 1 |
T-W-3 | Dialoque of space with the recipient- perception of exhibitions. | 1 |
T-W-4 | Psychophysiology as potential in the creation of space. Immersive art. | 1 |
T-W-5 | Technical and technological solutions. | 1 |
T-W-6 | Space as an integration of design activites. | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes. | 8 |
A-W-2 | Individual work. | 8 |
16 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | The form of an informative lecture with explanations and examples. |
M-2 | The program method using a computer and multimedia presentations. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Theoretical knowledge is assessed on the basis of the attendance list and a test summarizing the acquired knowledge. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IEA07.1_W01 A student knows the principles of design using ergonomics, psychophysiology and health and safety principles in the context of specific public knowledge. | ISDE_4-_W01 | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IEA07.1_K01 A student is aware of and is able to conduct a critical analysis of one's own scientific achievements in the context of undertaken creative activities in the field of design. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IEA07.1_W01 A student knows the principles of design using ergonomics, psychophysiology and health and safety principles in the context of specific public knowledge. | 2,0 | |
3,0 | A student has basic knowledge needed to design temporary exhibitions. Participation in classes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IEA07.1_K01 A student is aware of and is able to conduct a critical analysis of one's own scientific achievements in the context of undertaken creative activities in the field of design. | 2,0 | |
3,0 | At a basic level, he has the awareness to conduct a critical analysis of his own creative activites. Participation in classes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Karwasz Grzegorz, Kruk Jolanta, Idee i realizacje dydaktyki interaktywnej- wystawy, muzea i centra nauk, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2012
- Alex Sanchez Vidiella, Epheneral architecture. Projects and installations in the public space, Promopress, Barcelona, 2016
- Michalski Ryszard, Inspiracje w sztuce projektowania.Architektura wnetrz zdefiniowany świat wyobraźni, Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, Wydział Architektury Wnętrz, Kraków, 2011
- Świątek Gabriela, Gry sztuki z architekturą. Nowoczesne powinowactwa i współczesne integracje., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2013
- Izdebska Karolina, Sztuka publiczna. Od obiektów do praktyk postartystycznych brikolaż socjologiczny., Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp.z.o.o., Warszawa, 2021