Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Intellectual property in scientific activity:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Intellectual property in scientific activity | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Dział Wynalazczości i Ochrony Patentowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Wielecka <Monika.Wielecka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,5 | ECTS (formy) | 1,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | completed IP lecture on first or second cycle studies |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | broadening basic knowledge of IP |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | conducting selected IP research and selecting contractual provisions for a sample research project | 5 |
T-P-2 | project - requirements, goals | 1 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | repetition of information on intellectual property, including definitions | 2 |
T-W-2 | examples of regulation regarding intellectual property in license agreements, transfer of rights, projects agreements | 3 |
T-W-3 | elements of invention and utility model application documentation | 2 |
T-W-4 | types of examinations in IP; IP databases | 2 |
T-W-5 | exam | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | work in groups involving the preparation of IP research and contractual provisions for an exemplary research project (from data in the project application to project implementation) | 9 |
A-P-2 | participation in project | 6 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 10 |
A-W-2 | preparation for lectures | 13 |
A-W-3 | preparation for exam | 6 |
29 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture using a presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: activity during lecture |
S-2 | Ocena podsumowująca: written final assessment of the project work and possible written assessment of the lecture |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_A04_W01 the participant knows what elements the application documentation consists of, what types of IP examinations/searches are and what can be included in contracts regarding IP | ISDE_4-_W04 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_A04_U01 the participant is able to select the necessary elements of the invention or utility model application documentation; can distinguish types of IP examinations/researchs; can propose contract records regarding intellectual property | ISDE_4-_U04 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_A04_K01 the participant takes into account intellectual property aspects in his/her scientific activity; consciously chooses a path for scientific research, taking into account intellectual property aspects; | ISDE_4-_K03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_A04_W01 the participant knows what elements the application documentation consists of, what types of IP examinations/searches are and what can be included in contracts regarding IP | 2,0 | |
3,0 | knowledge of at least three elements of the application documentation; knowledge of the form of transferring rights/granting licenses; knowledge of two sample contract record regarding the regulation of IP knowledge of at least two types of IP examination/research | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_A04_U01 the participant is able to select the necessary elements of the invention or utility model application documentation; can distinguish types of IP examinations/researchs; can propose contract records regarding intellectual property | 2,0 | |
3,0 | ability to select the necessary elements of application documentation; indication of the purpose of conducting at least one IP examination/research; defining at least one intellectual property contract record for the indicated case | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_A04_K01 the participant takes into account intellectual property aspects in his/her scientific activity; consciously chooses a path for scientific research, taking into account intellectual property aspects; | 2,0 | |
3,0 | knowledge of at least three elements of the application documentation; knowledge of the form of transferring rights/granting licenses; knowledge of two sample contract records regarding the regulation of intellectual property rights knowledge of at least two types of patent research | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |