Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: IT, ELECTRICAL ENGINEERING AND MECHANICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Inteligent systems for non-destructive tesing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inteligent systems for non-destructive tesing | ||
Specjalność | IT, ELECTRICAL ENGINEERING AND MECHANICAL ENGINEERING BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | None |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Getting to know modern methods of electromagnetic non-destructive testing |
C-2 | Getting to know methods of automatic defect identification using artificial intelligence |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Electromagnetic methods of non-destructive testing (terahertz method, digital radiography, magnetic methods, multi-frequency eddy current method). | 4 |
T-W-2 | Automatic defect recognition. | 2 |
T-W-3 | Artificial intelligence algorithms in non-destructive testing - case studies. | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attending lectures | 8 |
A-W-2 | Own studying with literature | 8 |
16 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written assessment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IEM07.1_W01 Obtains knowledge about modern methods ensuring the safe use and functioning of systems and devices | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IEM07.1_K01 PhD student undestand that non destructive methods allows for more effective quality management than conventional testing methods | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IEM07.1_W01 Obtains knowledge about modern methods ensuring the safe use and functioning of systems and devices | 2,0 | |
3,0 | Grade 2: The student cannot use basic tools. Grade 3: The student uses only a few tools correctly. Grade 3.5: The student uses all tools correctly. Grade 4: The student not only uses the tools correctly, but is also able to compare them analytically. Grade 4.5: The student is able to use all the tools proposed during classes, is able to compare their effectiveness. Grade 5: The student is able to use all the tools proposed during classes, is able to compare their effectiveness, and independently identify the tools needed to solve a given problem, while justifying the choice. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IEM07.1_K01 PhD student undestand that non destructive methods allows for more effective quality management than conventional testing methods | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi... Na ocenę 3,5: Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia... Na ocenę 4: Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać. Na ocenę 4,5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować... Na ocenę 5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hellier C. J., Handbook of Nondestructive Evaluation, McGraw Hill, 2020, 3
- Udpa S., Moore P., Nondestructive Testing Handbook, American Society for Nondestructive Testing, Incorporate, 2004, 3
- Ida N., Meyendorf N., Handbook of Advanced Nondestructive Evaluation, Springer Cham, 2020