Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: IT, ELECTRICAL ENGINEERING AND MECHANICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Finite element method:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Finite element method | ||
Specjalność | IT, ELECTRICAL ENGINEERING AND MECHANICAL ENGINEERING BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Środowiskowe Laboratorium Miernictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Dunaj <Pawel-Dunaj@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mechanics, strength of materials, dynamics of mechanical systems, numerical calculation methods. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To familiarize students with the finite element method in terms of the assumptions and mathematical foundations of the method, the methodology of building discrete models and the limitations of using the method. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to the finite element method. Basic assumptions, definitions, modeling methodology | 1 |
T-W-2 | One-dimensional finite elements. Defilition of a rod and a beam. | 1 |
T-W-3 | Two-dimensional finite elements: plates. | 1 |
T-W-4 | Three-dimensional finite elements: tetrahedral elements, hexahedral elements. | 1 |
T-W-5 | Defining contacts and boundary conditions: constraints and loads. | 2 |
T-W-6 | Analyzes of static and dynamic properties. Calculations in the field of: linear and non-linear statics, modal analysis and amplitude-frequency characteristics. | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 8 |
A-W-2 | Own work | 7 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: A written exam covering the issues discussed during the lectures. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IEM03.1_W01 PhD students have theory-based knowledge relating to the finite element method and its applications to solve practical engineering problems. | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IEM03.1_K01 PhD students understand the basic theory behind the finite element method | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IEM03.1_W01 PhD students have theory-based knowledge relating to the finite element method and its applications to solve practical engineering problems. | 2,0 | |
3,0 | The student has acquired basic knowledge of the subject. The student has difficulty associating elements of acquired knowledge. Sometimes they doesn't know how to use their knowledge. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IEM03.1_K01 PhD students understand the basic theory behind the finite element method | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- O. C. Zienkiewicz, The finite element method: solid mechanics, RL Taylor, 2000
- K.J. Bathe, Finite element procedures, Prentice Hall, Pearson Education, Inc., Stany Zjednoczone, 2006
Literatura dodatkowa
- K.J. Bathe, Finite element method, Wiley, 2007
- S.S. Rao, The finite element method in engineering, Butterworth-heinemann, 2017