Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: IT, ELECTRICAL ENGINEERING AND MECHANICAL ENGINEERING BLOCK

Sylabus przedmiotu Air purification using building materials:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Air purification using building materials
Specjalność ENGINEERING, ECONOMIC AND ARTISTIC BLOCK
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Janus <Magdalena.Janus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 8 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of chemistry

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Having knowledge about the possibilities of using building materials for air purification

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Stratospheric chemistry - ozone2
T-W-2Tropospheric chemistry - smog2
T-W-3NOx removal from the air2
T-W-4Removal of volatile organic compounds from the air2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in lectures8
A-W-2Participation in consultations2
A-W-3Preparing for classes4
14

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1problem methods - conversational lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: final assessment of the subject in the form of a test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_IEA06.2_W01
Expanding theoretical knowledge related to the represented scientific discipline
ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_IEA06.2_K01
Understands the obligation to creatively search for answers to civilization challenges
ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_IEA06.2_W01
Expanding theoretical knowledge related to the represented scientific discipline
2,0
3,0Scoring 50% of the possible points in the test
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_IEA06.2_K01
Understands the obligation to creatively search for answers to civilization challenges
2,0
3,0Scoring 50% of the possible points in the test
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gary W. vanLoon, Stephen J. Duffy, Environmental Chemistry, Oxford University Press, Oxford, 2017, Fourth Edition

Literatura dodatkowa

  1. Magdalena Janus, Szymon Mądraszewski, Kamila Zając, Ewelina Kusiak-Nejman, A new preparation method of cement with photocatalytic activity, Materials, 2020, 13(23) 5540

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Stratospheric chemistry - ozone2
T-W-2Tropospheric chemistry - smog2
T-W-3NOx removal from the air2
T-W-4Removal of volatile organic compounds from the air2
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures8
A-W-2Participation in consultations2
A-W-3Preparing for classes4
14
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_IEA06.2_W01Expanding theoretical knowledge related to the represented scientific discipline
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W02They have extended, theory-based knowledge relating to the represented field and discipline and detailed knowledge at an advanced level in the area of scientific research ,methodology of scientific work, preparation of publications and presentations of research results and the principle of dissemination of the results of scientific work, including open access mode.
ISDE_4-_W03They know and understand fundamental dilemmas of modern civilisation, also in relation to the recent scientific developments in the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1Having knowledge about the possibilities of using building materials for air purification
Treści programoweT-W-1Stratospheric chemistry - ozone
T-W-2Tropospheric chemistry - smog
T-W-3NOx removal from the air
T-W-4Removal of volatile organic compounds from the air
Metody nauczaniaM-1problem methods - conversational lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: final assessment of the subject in the form of a test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Scoring 50% of the possible points in the test
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_IEA06.2_K01Understands the obligation to creatively search for answers to civilization challenges
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K01They understand the necessity and are prepared to critically analyse the achieved scientific output and the contribution of the results of their own research activity to the development of the represented field and discipline.
ISDE_4-_K02They understand the obligation to seek creative solutions to the challenges of civilisation, in particular to social, research and creative commitments, are aware of the need to initiate actions in the public interest, to think in the entrepreneurial manner and the need for scientific development for new phenomena and problems in the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1Having knowledge about the possibilities of using building materials for air purification
Treści programoweT-W-1Stratospheric chemistry - ozone
T-W-2Tropospheric chemistry - smog
T-W-3NOx removal from the air
T-W-4Removal of volatile organic compounds from the air
Metody nauczaniaM-1problem methods - conversational lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: final assessment of the subject in the form of a test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Scoring 50% of the possible points in the test
3,5
4,0
4,5
5,0