Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: IT, ELECTRICAL ENGINEERING AND MECHANICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Sustainable engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sustainable engineering | ||
Specjalność | CHEMICAL ENGINEERING BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | basic knowledge of a ecology topic |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiarizing doctoral students with the issues of sustainable development goals and initiate a discussion on the cognitive and axiological impact of material, chemical engineering and chemistry on future of our planet. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | What is sustainability engineering? | 1 |
T-W-2 | Carbon footprint, ecological footprint and climate changes ( technological innovations on climate change mitigation, good practices in daliy life). | 2 |
T-W-3 | Biotechnolgy for susstainble engineering. | 3 |
T-W-4 | Incorporating sustainable environmental practices into remediation of contaminated sites | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 8 |
A-W-2 | preparing a short presentation (3 min) | 8 |
16 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | problem method - conversational lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: obedność na wykładach aktywna dyskusja z prowadzącym przygotowanie krórtkiego wystąpienia nt. wpływu badań własnych na środowisko |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_ICH05.2_W01 PhD students have a general knowledge of the carbon footprint and knows how to calculate it. PhD students have structured and theoretically based knowledge of the metods used to reducing the impact of chemical and material engineering or chemistry on the environment. | ISDE_4-_W01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_ICH05.2_K01 PhD students are aware of the importance of the engineer's activities effects (in particular their own) and their impact on environment. PhD students are aware of the responsibility for decisions related to doctoral dissertation. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_ICH05.2_W01 PhD students have a general knowledge of the carbon footprint and knows how to calculate it. PhD students have structured and theoretically based knowledge of the metods used to reducing the impact of chemical and material engineering or chemistry on the environment. | 2,0 | |
3,0 | Obecność na wykładach . | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_ICH05.2_K01 PhD students are aware of the importance of the engineer's activities effects (in particular their own) and their impact on environment. PhD students are aware of the responsibility for decisions related to doctoral dissertation. | 2,0 | |
3,0 | participation in lectures | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Matthew John Franchetti, Defne Apul, Carbon Footprint Analysis Concepts, Methods, Implementation, and Case Studies, CRC Press, 2013
- Dickman Nancy, Reducing Our Carbon Footprint, Roundhouse Publishing Group, 2016
- Subramanian Senthilkannan Muthu (Eds)., Assessment of Carbon Footprint in Different Industrial Sector część I i II, Springer, 2016, Singapur
- Lisa Benton-Short, Sustainability and Sustainable Development An Introduction, Rowman & Littlefield Publishers, 2023
Literatura dodatkowa
- Discover Sustainability Journal, Springer, 2024, artykuły naukowe z czasopisma
- Carbon Footprints, OAE Publishing, 2024, artykuły naukowe z czasopisma