Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: IT, ELECTRICAL ENGINEERING AND MECHANICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Research methodology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Research methodology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Korytkowski <Przemyslaw.Korytkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To familiarise doctoral students with the most important issues in the general methodology of scientific work. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | General methodology of scientific work | 3 |
T-W-2 | Organisation of science in historical and contemporary terms | 3 |
T-W-3 | Introduction to bibliometrics and scientometrics | 3 |
T-W-4 | Evaluation of scientific activity in Poland and worldwide | 3 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | attendance at lectures | 12 |
A-W-2 | own work | 18 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Multiple-choice test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B03_W01 The doctoral student will be able to define what the scientific method is and give its main steps. He or she can describe the Polish system of science and higher education. He/she knows the basic bibliometric indices. | ISDE_4-_W02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B03_K01 The doctoral student is aware that scientific work has a social character. He/she is oriented towards achieving a result in the attitude of scientific novelty, respecting ethical principles and using an appropriate scientific method appropriate to his/her field of research. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02, ISDE_4-_K03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B03_W01 The doctoral student will be able to define what the scientific method is and give its main steps. He or she can describe the Polish system of science and higher education. He/she knows the basic bibliometric indices. | 2,0 | |
3,0 | 50% of correct answers in the test. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B03_K01 The doctoral student is aware that scientific work has a social character. He/she is oriented towards achieving a result in the attitude of scientific novelty, respecting ethical principles and using an appropriate scientific method appropriate to his/her field of research. | 2,0 | |
3,0 | 50% of correct answers in the test. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Karl Popper, The Logic of Scientific Discovery, 1934
- Thomas S. Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions, 1967
- Stanford Encyclopedia of Philosophy, https://plato.stanford.edu
Literatura dodatkowa
- Paul Feyerabend, Against Method, 1975