Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: ENGINEERING, ECONOMIC AND ARTISTIC BLOCK
Sylabus przedmiotu First aid in the sudden illness and acute injuries of animals:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | First aid in the sudden illness and acute injuries of animals | ||
Specjalność | ENGINEERING AND NATURAL SCIENCES BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basis of animal anatomy and physiology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to acquaint students with the principles of the first aid in the sudden illness and acute injuries |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | First aid in the sudden injuries (choking, flatulence, poisoning, nailing, laminitis, mastitis etc.) | 2 |
T-W-2 | First aid in case of the poisoning with a substances commonly used in the farm practice | 2 |
T-W-3 | General rules of the preprartion of wound dressing in animals | 2 |
T-W-4 | Animals resuscitation | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance in the lectures | 8 |
A-W-2 | First-aid-kit. How to approach to the animals. | 2 |
A-W-3 | Most frequent causes of poisoming in animals. Principles of animals first aid. | 2 |
A-W-4 | classification of the wounds by its depth and localization. | 2 |
A-W-5 | Principles and rules of the resuscitation in animals. | 2 |
16 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IP04.2_W01 Students have knowledge regarding the principles of first aid in the sudden illnes and acute injuries | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IP04.2_K01 Students show sensitivity to needs of fast reaction in case of the life-threatening situation | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IP04.2_W01 Students have knowledge regarding the principles of first aid in the sudden illnes and acute injuries | 2,0 | |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IP04.2_K01 Students show sensitivity to needs of fast reaction in case of the life-threatening situation | 2,0 | |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gupta R, Veterinary toxicology – basic and clinical principles., Missouri, New York, 2012
Literatura dodatkowa
- A manual for the primary animal health care worker, Food and Agriculture Organization of the United Nations, Viale delle Terme di Caracalla, Rome, 1994