Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: ENGINEERING, ECONOMIC AND ARTISTIC BLOCK
Sylabus przedmiotu Separation techniques:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Separation techniques | ||
Specjalność | CHEMICAL ENGINEERING BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemistry. Mathematics. Physics. Fundamentals of chemical and process engineering. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Getting to know the basic separation techniques used in analytics and technological processes. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Introduction to separation techniques | 2 |
T-W-2 | 2. Mass exchange methods | 2 |
T-W-3 | 3. Chemical methods | 2 |
T-W-4 | 4. Chromatographic methods | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attending a lecture | 8 |
A-W-2 | Own work and consultations | 7 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Oral examination |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_ICH07.1_W01 The PhD student has knowledge of the types of separation techniques most commonly used in chemical analysis and technology. | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_ICH07.1_K01 Rozumie konieczność stoswania separacji i wydzielania w analityce i inżynierii chemicznej. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_ICH07.1_W01 The PhD student has knowledge of the types of separation techniques most commonly used in chemical analysis and technology. | 2,0 | |
3,0 | 60% of the value of the answer to the final question. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_ICH07.1_K01 Rozumie konieczność stoswania separacji i wydzielania w analityce i inżynierii chemicznej. | 2,0 | |
3,0 | 60% wartości wymaganej odpowiedzi na zaliczeniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- P. Romankow, N. Raszkowska, W. Frołow, Procesy wymiany masy w technologii chemicznej, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1980
- Piotr Stepnowski, Elżbieta Synak, Beata Szafranek, Zbigniew Kaczyński, Techniki separacyjne., Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2010
- Zygfryd Witkiewicz, Podstawy chromatografii., Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2005