Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: ENGINEERING, ECONOMIC AND ARTISTIC BLOCK
Sylabus przedmiotu Functional nanomaterials in chemistry and engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Functional nanomaterials in chemistry and engineering | ||
Specjalność | CHEMICAL ENGINEERING BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | fundamental chemistry and material science |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To familiarize students with current trends in functional nanomaterials used in chemistry and engineering |
C-2 | Developing the ability to conduct scientific discussions |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | * major classes of functional nanomaterials: structure, properties and applications ; * case study on functional nanomaterials in chemistry (choice of students); * study on functional nanomaterials in material science (choice of students);study on functional nanomaterials in chemical engineering (choice of students); | 8 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | attending lectures, reading condemned literature, participating in seminars | 8 |
A-W-2 | own work | 7 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Problem-based methods: problem-based lecture, conversational lecture, classic problem-based method. |
M-2 | Activating methods: case method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: assessment usually at the end of the course: active participation in lectures and discussions |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_ICH06.2_W01 As a result of the classes, the student should be able to define a research problem and conduct a discussion regarding advanced functional nanomaterials in a selected area of chemistry or engineering. | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_ICH06.2_K01 A willing and active attitude to analyze scientific problems in the field of advanced functional nanomaterials | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_ICH06.2_W01 As a result of the classes, the student should be able to define a research problem and conduct a discussion regarding advanced functional nanomaterials in a selected area of chemistry or engineering. | 2,0 | |
3,0 | The student will be able to undertake research problems without the need for in-depth discussion on them. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_ICH06.2_K01 A willing and active attitude to analyze scientific problems in the field of advanced functional nanomaterials | 2,0 | |
3,0 | The student will be able to undertake research problems without the need for in-depth discussion on them. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Krzysztof Kurzydłowski, Nanomateriały inżynierskie: Konstrukcje funkcjonalne, PWN, Warszawa, 2011, ISBN978-83-01-16418-8
- Robert W. Kelsall, Ian W. Hamley, Mark Geoghegan, Nanotechnologie, PWN, Warszawa, 2008, ISBN 978-83-01-15537-7