Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: ENGINEERING, ECONOMIC AND ARTISTIC BLOCK

Sylabus przedmiotu Organic chemistry in hydrogen technology design:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Organic chemistry in hydrogen technology design
Specjalność CHEMICAL ENGINEERING BLOCK
Jednostka prowadząca Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 8 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1General knowledge of organic chemistry at the secondary school level.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The PhD student knows the basic hydrogenation and dehydrogenation reactions of organic compounds.
C-2The PhD student knows with hydrogen technologies based on hydrogenation and dehydrogenation of organic compounds.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Hydrogenation of organic compounds, selected methods and applications.2
T-W-2Dehydrogenation of organic compounds, selected methods and applications.2
T-W-3Application of reversible hydrogenation of organic compounds in hydrogen technologies [liquid organic hydrogen carriers (LOHCs), "hydrogen batteries", etc.]3
T-W-4The final written test.1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in the lectures.8
A-W-2Self-study of recomended literature.6
14

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Informative lecture, explanation or clarification, description.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Written test.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_ICH05.1_W01
Doktorant/ka posiada poszerzoną wiedzę na temat zastosowanie chemii organicznej w w technologiach wodorowych.
ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_ICH05.1_K01
Doktorant/ka rozumie potrzebę stałego śledzenia postępu w zakresie rozwoju technologii wodorowych, w szczególności opartych na rozwiązaniach proponowanych przez chemiików organików.
ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02C-1, C-2T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_ICH05.1_W01
Doktorant/ka posiada poszerzoną wiedzę na temat zastosowanie chemii organicznej w w technologiach wodorowych.
2,0
3,0The PhD student knows the basic hydrogenation and dehydrogenation reactions of organic compounds and is able to list the basic hydrogen technologies based on the use of organic compounds.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_ICH05.1_K01
Doktorant/ka rozumie potrzebę stałego śledzenia postępu w zakresie rozwoju technologii wodorowych, w szczególności opartych na rozwiązaniach proponowanych przez chemiików organików.
2,0
3,0The PhD student is aware that organic chemistry offers new solutions that can be used in hydrogen technologies.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. John McMurry, Chemia organiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
  2. Vinita Yadav, Ganesan Sivakumar, Virendrakumar Gupta, and Ekambaram Balaraman, Recent Advances in Liquid Organic Hydrogen Carriers: An Alcohol- Based Hydrogen Economy, ACS Catal., 2021, 11, pages: 14712−14726
  3. Purna Chandra Rao and Minyoung Yoon, Potential Liquid-Organic Hydrogen Carrier (LOHC) Systems: A Review on Recent Progress, Energies (MDPI), 2020, doi:10.3390/en13226040

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Hydrogenation of organic compounds, selected methods and applications.2
T-W-2Dehydrogenation of organic compounds, selected methods and applications.2
T-W-3Application of reversible hydrogenation of organic compounds in hydrogen technologies [liquid organic hydrogen carriers (LOHCs), "hydrogen batteries", etc.]3
T-W-4The final written test.1
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in the lectures.8
A-W-2Self-study of recomended literature.6
14
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_ICH05.1_W01Doktorant/ka posiada poszerzoną wiedzę na temat zastosowanie chemii organicznej w w technologiach wodorowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W02They have extended, theory-based knowledge relating to the represented field and discipline and detailed knowledge at an advanced level in the area of scientific research ,methodology of scientific work, preparation of publications and presentations of research results and the principle of dissemination of the results of scientific work, including open access mode.
ISDE_4-_W03They know and understand fundamental dilemmas of modern civilisation, also in relation to the recent scientific developments in the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1The PhD student knows the basic hydrogenation and dehydrogenation reactions of organic compounds.
C-2The PhD student knows with hydrogen technologies based on hydrogenation and dehydrogenation of organic compounds.
Treści programoweT-W-1Hydrogenation of organic compounds, selected methods and applications.
T-W-2Dehydrogenation of organic compounds, selected methods and applications.
T-W-3Application of reversible hydrogenation of organic compounds in hydrogen technologies [liquid organic hydrogen carriers (LOHCs), "hydrogen batteries", etc.]
Metody nauczaniaM-1Informative lecture, explanation or clarification, description.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written test.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The PhD student knows the basic hydrogenation and dehydrogenation reactions of organic compounds and is able to list the basic hydrogen technologies based on the use of organic compounds.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_ICH05.1_K01Doktorant/ka rozumie potrzebę stałego śledzenia postępu w zakresie rozwoju technologii wodorowych, w szczególności opartych na rozwiązaniach proponowanych przez chemiików organików.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K01They understand the necessity and are prepared to critically analyse the achieved scientific output and the contribution of the results of their own research activity to the development of the represented field and discipline.
ISDE_4-_K02They understand the obligation to seek creative solutions to the challenges of civilisation, in particular to social, research and creative commitments, are aware of the need to initiate actions in the public interest, to think in the entrepreneurial manner and the need for scientific development for new phenomena and problems in the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1The PhD student knows the basic hydrogenation and dehydrogenation reactions of organic compounds.
C-2The PhD student knows with hydrogen technologies based on hydrogenation and dehydrogenation of organic compounds.
Treści programoweT-W-3Application of reversible hydrogenation of organic compounds in hydrogen technologies [liquid organic hydrogen carriers (LOHCs), "hydrogen batteries", etc.]
Metody nauczaniaM-1Informative lecture, explanation or clarification, description.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written test.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The PhD student is aware that organic chemistry offers new solutions that can be used in hydrogen technologies.
3,5
4,0
4,5
5,0