Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: ENGINEERING, ECONOMIC AND ARTISTIC BLOCK
Sylabus przedmiotu Mathematical modelling in engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mathematical modelling in engineering | ||
Specjalność | CHEMICAL ENGINEERING BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of chemical engineering, particularly in mass transfer |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | A comprehensive introduction to mathematical modeling for various chemical engineering applications, encompassing model formulation, simplification, and validation. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Classification of mathematical models, formulation of mathematical models. Creation of mathematical models based on empirical data. Strategies for simplifying mathematical models, numerical methods, and statistical analysis using mathematical models. | 8 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | participate in classes | 8 |
A-W-2 | literature studies | 4 |
A-W-3 | preparing for the test | 2 |
14 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures, problem-based learning sessions, case study methods, and didactic discussions |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_ICH03.1_W01 PhD students have an extensive knowledge of mathematical modeling for various chemical and process engineering application. | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_ICH03.1_K01 PhD students understand the vital role of mathematical modelling in chemical and process engineering. | ISDE_4-_K02 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_ICH03.1_W01 PhD students have an extensive knowledge of mathematical modeling for various chemical and process engineering application. | 2,0 | |
3,0 | A minimum of 50% correct answers is required to pass the course. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_ICH03.1_K01 PhD students understand the vital role of mathematical modelling in chemical and process engineering. | 2,0 | |
3,0 | A minimum of 50% correct answers is required to pass the course | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Rasmuson; B. Andersson; L. Olsson; R. Andersson, Mathematical Modeling in Chemical Engineering, Cambridge University Press, United Kingdom by Clays, St Ives plc, 2014
- A. Kayode Coker, Rahmat Sotudeh-Gharebagh, Chemical Process Engineering Volume 2: Design, Analysis, Simulation, Integration, and Problem Solving with Microsoft Excel-UniSim Software for Chemical Engineers, Heat Transfer and Integration, Process Safety, and Chemical Kinetics, John Wiley & Sons, 2022
Literatura dodatkowa
- L. Gradoń; J. Gac, Podstawy obliczeń w procesach przetwarzania materii. Zasady bilansowania masy i energii., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2019
- Z. Pakowski; R. Adamowski, Podstawy Matlaba w inżynierii procesowej, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2014
- P. Gierycz; M. Huettner, Scilab w oblizeniach inżynierskich, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2015