Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: ENGINEERING, ECONOMIC AND ARTISTIC BLOCK
Sylabus przedmiotu Scientific calculation:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Scientific calculation | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Korzeń <Marcin.Korzen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,5 | ECTS (formy) | 1,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy matemtyki (algebra liniowa oraz rachuek różniczkowy i całkowy) |
W-2 | Podstawowa wiedza i umiejętniości z zakresu programowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Presentation of selected computing toolbox (Matlab, Python, R) for scientific computing |
C-2 | Presentation of selected numerical methods and analytical methods for solving selected differential equations. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction tocomputing toolboxdo pakietów R, Python Matlab. Data entry (data formats, data frames, pivot tables etc.), matrix | 2 |
T-L-2 | System of linear equations, the eigenvalues, matrix decomposition, types of systems of linear equations, statistical selection procedures | 2 |
T-L-3 | Optimization (linear, quadratic programming, nonlinear programming) | 1 |
T-L-4 | Interpolation and approximation (barycentric interpolation, orthogonal polynomials, statistical plots, Fourier Transform) | 2 |
T-L-5 | Integration, differentiation, solving differential equations, boundary value problem, initial-value problems, Matlab/simulink | 3 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Number representations, IEEE 754 norm, numerical calculation errors, numerical linear algebra, matrix | 2 |
T-W-2 | Selected numerical methods of solving initial problems, interpolation, approximation, optimization | 2 |
T-W-3 | Integration and differential equations | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Praca wasna, rozwiązywanie zadań | 19 |
A-L-3 | Zaliczenie | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in classes | 6 |
A-W-2 | own work | 8 |
A-W-3 | Zaliczenie zajęć | 1 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | multimedia presentation of the lecture , computer-assisted |
M-2 | solving practical tasks |
M-3 | solving a selected task in accordance with the individually agreed scope |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: classes: practical examination at the computer |
S-2 | Ocena podsumowująca: lecture: test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_A02_W01 PhD students have extended knowledge of mathematics in the field of numerical methods used in optimization tasks, computer simulation, linear algebra, interpolation and approximation | ISDE_4-_W02 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_A02_U01 PhD students can used existing computer tools (R and Python) for data analysis | ISDE_4-_U03, ISDE_4-_U04 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_A02_K01 PhD students can critically assess the data obtained within own PhD dissertation using statistical tools | ISDE_4-_K01 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_A02_W01 PhD students have extended knowledge of mathematics in the field of numerical methods used in optimization tasks, computer simulation, linear algebra, interpolation and approximation | 2,0 | |
3,0 | The knowledge acquired during the course are verified on the basis of the developed projects | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_A02_U01 PhD students can used existing computer tools (R and Python) for data analysis | 2,0 | |
3,0 | The skills acquired during the tutorials are verified on the basis of the developed projects | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_A02_K01 PhD students can critically assess the data obtained within own PhD dissertation using statistical tools | 2,0 | |
3,0 | The competences acquired during the course are verified on the basis of the developed projects | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- L. N. Trefethen, D. Bau, Numerical linear algebra, SIAM, 1997
- Michael J. Crawley, The R Book, Wiley, 2012, 2