Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: ENGINEERING AND NATURAL SCIENCES BLOCK
Sylabus przedmiotu Preparing for PhD defence:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Preparing for PhD defence | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagane jest znajomość aspektów związanych z dyscypliną w której realizowana jest rozprawa doktorska |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The main learning objectives is discussing of good practices code necessary to prepare to PhD Dissertation Defense |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
warsztaty | ||
T-WR-1 | Procedure for completion of education and submission of a dissertation thesis at the Doctoral Schools (documents, legislation) | 2 |
T-WR-2 | Guidelines for dissertation defence | 2 |
T-WR-3 | Tips to succeed in PhD dissertation defense | 4 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
warsztaty | ||
A-WR-1 | participation in classes | 8 |
A-WR-2 | own work of PhD students | 23 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | situational activating method problem method: problem lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Assessment of the presentation prepared by PhD students and presentation skills. Evaluation of question answering from the floor. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B05_W01 PhD students know what documents are required before the dissertation defense and can complete them on their own. | ISDE_4-_W01 | — | C-1 | T-WR-2, T-WR-1, T-WR-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B05_U01 PhD students can participate in scientific discourse | ISDE_4-_U01, ISDE_4-_U02, ISDE_4-_U03, ISDE_4-_U04 | — | C-1 | T-WR-2, T-WR-3 | M-1 | S-1 |
ISDE_4-_B05_U02 PhD students can disseminate own research results to the target audiences and general population | ISDE_4-_U01 | — | C-1 | T-WR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B05_K01 PhD students are ready to critical assesment of own contribution in the development of the PhD studies discipline | ISDE_4-_K01 | — | C-1 | T-WR-2, T-WR-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B05_W01 PhD students know what documents are required before the dissertation defense and can complete them on their own. | 2,0 | |
3,0 | preparing a presentation concerning PhD thesis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B05_U01 PhD students can participate in scientific discourse | 2,0 | |
3,0 | Doktorant/ka podejmuje próbę odpowiedzi na zadawane pytania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ISDE_4-_B05_U02 PhD students can disseminate own research results to the target audiences and general population | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie prezentacji nt rozprawy doktorskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B05_K01 PhD students are ready to critical assesment of own contribution in the development of the PhD studies discipline | 2,0 | |
3,0 | preparing a presentation concerning PhD thesis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Olga Degtyareva, Eva O.L. Lantsoght, Planning and Passing Your PhD Defence A Global Toolbox for Success, Routledge, 2021
- Patricia Gosling, Mastering Your PhD: Survival and Success in the Doctoral Years and Beyond, Springer, 2022, 3th Edition
Literatura dodatkowa
- Sarah Cuschieri, To Do or Not to Do a PhD?: Insight and Guidance from a Public Health PhD Graduate, Springer, 2021