Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: ENGINEERING AND NATURAL SCIENCES BLOCK
Sylabus przedmiotu English 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | English 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of English at B2 level. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquisition of knowledge of English vocabulary and grammar to enable the study of literature in the field of study, contacts abroad and publication of own work. |
C-2 | To develop an awareness of the need for continuous and autonomous learning. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Organisational activities - presentation of syllabus content, and requirements. | 1 |
T-LK-2 | Introduction to scientific discourse: spoken and written language. | 2 |
T-LK-3 | Selected grammatical elements typical of scientific style (e.g. passive voice, impersonal form, relative sentences). | 4 |
T-LK-4 | Rules for writing an abstract of a scientific article. | 2 |
T-LK-5 | Key nouns, verbs, phrasal verbs, adjectives and adverbs used in academic language. | 5 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | class participation | 14 |
A-LK-2 | participation in consultations | 2 |
A-LK-3 | PhD students own work | 14 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 Practical classes |
M-2 | M2 Presentation |
M-3 | M3 Discussion |
M-4 | M4 Working with text |
M-5 | M5 Independent completion of homework assignments |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - Control test/quiz |
S-2 | Ocena formująca: F - Presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_A1.01.1_U01 The doctoral student has the English language skills to enable him/her to use foreign language literature, make contacts abroad and publish his/her own work. | ISDE_4-_U01, ISDE_4-_U02 | — | C-1 | T-LK-2, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
ISDE_4-_A1.01.1_U02 The doctoral student has the ability to plan and educate themselves throughout their life and is able to motivate others for continuous self-improvement. | ISDE_4-_U02, ISDE_4-_U03 | — | C-2 | T-LK-2, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_A1.01.1_K01 The doctoral student understands the importance of English language skills in academic and professional work. | ISDE_4-_K01 | — | C-1 | T-LK-2, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-3 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_A1.01.1_U01 The doctoral student has the English language skills to enable him/her to use foreign language literature, make contacts abroad and publish his/her own work. | 2,0 | |
3,0 | The doctoral student's ability to use English is at a basic level, which significantly limits him or her from freely using English-language literature, contacting abroad and publishing his or her own work. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ISDE_4-_A1.01.1_U02 The doctoral student has the ability to plan and educate themselves throughout their life and is able to motivate others for continuous self-improvement. | 2,0 | |
3,0 | The doctoral student has, to a basic extent, the ability to plan and educate themselves throughout their life and to motivate others for continuous self-improvement. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_A1.01.1_K01 The doctoral student understands the importance of English language skills in academic and professional work. | 2,0 | |
3,0 | The doctoral student makes a basic effort to understand the importance of English language skills in academic and professional work. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. McCarthy, F. O’Dell, Academic Vocabulary In Use., Cambridge, 2013
- English for Presentations, wyd. BC.edu
- Tamzen Armer, Cambridge English for Scientists, Cambridge University Press, Cambridge, 2011
- David Hill, PTE Academic Expert B2, Pearson, 2020
Literatura dodatkowa
- Lane Sarah, Instant Academic Skills, Cambridge University Press, Cambridge, 2011