Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu TOXICOLOGICAL METHODS OF THE ENVIRONMENT QUALITY CONTROL:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | TOXICOLOGICAL METHODS OF THE ENVIRONMENT QUALITY CONTROL | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Rajkowska-Myśliwiec <Monika.Rajkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Artur Ciemniak <Artur.Ciemniak@zut.edu.pl>, Kamila Pokorska-Niewiada <Kamila.Pokorska@zut.edu.pl>, Monika Rajkowska-Myśliwiec <Monika.Rajkowska@zut.edu.pl>, Agata Witczak <Agata.Witczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of Ecology, Hydrobiology, Biology and Fizjology of Fish |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Issues related to the contamination of the hydrosphere and its effects on aquatic organisms. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Principles of safety and health at work and the organization of exercises. The reaction hydrobiont to toxic substances contained in the water. The research methodology of poisoning incidents on the aquatic environment | 6 |
T-L-2 | Breeding test organisms, the terms and conditions | 6 |
T-L-3 | Determination of LC50 / EC50 / IC50 biocides. Tests based on the use of aquatic plants (for example duckweed) and shellfish to evaluate the toxicity of water and wastewater. Methods of bioindication of water status | 8 |
T-L-4 | Analysis of the concentration of selected xenobiotics in biotic and abiotic elements of aquatic ecosystems. Methods of chemical analysis and instrumental. | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Attendance | 30 |
A-L-2 | Consultation with the tutor | 5 |
A-L-3 | Prepare the reports and papers | 15 |
A-L-4 | Studying the literature on the subject | 20 |
A-L-5 | Prepare to examination | 5 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Practical exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continous assesment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 The student is able to define the basic concepts in the subject. He knows the dangers presents in the environment. He can select tests useful in the study of environmental contamination. He can determined the necessary laboratory equipment to perform these tests. Student can explain the test results and recognize the degree of risk ecosystems by toxic substances | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 The student knows how to find, analyze and interpret information. He is able to organize and carry out laboratory tests. He can draw the results. On this basis, student can assess the risks and toxicity of materials and a threat to the environment and human | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 The student understands the need for continuous self-education. The student is aware of the risk and responsibility for executed tasks is creative and can to popularize their knowledge | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 The student is able to define the basic concepts in the subject. He knows the dangers presents in the environment. He can select tests useful in the study of environmental contamination. He can determined the necessary laboratory equipment to perform these tests. Student can explain the test results and recognize the degree of risk ecosystems by toxic substances | 2,0 | |
3,0 | The student has to define and describe presented methods and problems | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 The student knows how to find, analyze and interpret information. He is able to organize and carry out laboratory tests. He can draw the results. On this basis, student can assess the risks and toxicity of materials and a threat to the environment and human | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use the presented methods | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 The student understands the need for continuous self-education. The student is aware of the risk and responsibility for executed tasks is creative and can to popularize their knowledge | 2,0 | |
3,0 | Sstudent meets the basic requirements | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lander L., Chemicals in the aquatic environment: Advanced Hazard Assessement, Springer-Verlag, Berlin Heidelberg, 1989
- Lam P., B. Richardson, R. Wu, Introduction to Ecotoxicology, Blackwell Science Ltd., London, 1999
Literatura dodatkowa
- Aquatic Toxicology, Journals
- Archiv of the Environmental Contamination and Toxicology, Journal
- Environmental Toxicology and Chemistry, Journal
- Marine Pollution Bulletin, Journal