Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu INTRODUCTION TO HUMAN PHYSIOLOGY AND NUTRITION:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | INTRODUCTION TO HUMAN PHYSIOLOGY AND NUTRITION | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Sadowska <Joanna.Sadowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of organic chemistry, biochemistry and the basics of human anatomy |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | During the course student will acquire: - basic laws and principles of the functioning of the human organism. - ability to carry out basic physiological tests proving human health. - knowledge on the physiological role and metabolism of nutrients. - ability to formulate dietary recommendations as well as assess and correct the diet |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Study of human reflexes | 4 |
T-L-2 | Determination of blood groups and interpretation of blood morphology and biochemistry | 5 |
T-L-3 | The influence of various factors on the work of the heart and blood pressure | 5 |
T-L-4 | Calculation of basal metabolic rate | 4 |
T-L-5 | Principles of proper nutrition | 4 |
T-L-6 | Principles of proper nutrition | 4 |
T-L-7 | Rules for composing menus | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic physiological laws | 3 |
T-W-2 | Functioning of the nervous system | 3 |
T-W-3 | The cardiovascular system | 3 |
T-W-4 | Respiratory system physiology | 3 |
T-W-5 | Physiology of the excretory system | 3 |
T-W-6 | The physiological role and metabolism of proteins, their sources and determinants of demand | 3 |
T-W-7 | The physiological role and metabolism of fats, their sources and requirements | 3 |
T-W-8 | The physiological role and metabolism of carbohydrates, their sources and requirements | 3 |
T-W-9 | The role of vitamins and minerals in maintaining human health | 3 |
T-W-10 | Blood composition as a reflection of nutritional status | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Attendance | 30 |
A-L-2 | Studying literature on the subject | 30 |
A-L-3 | Preparation for the assessment | 15 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance | 30 |
A-W-2 | Consultation with the lecturer | 25 |
A-W-3 | Studying literature on the subject | 10 |
A-W-4 | Preparation for the assessment | 10 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Laboratory classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment |
S-2 | Ocena podsumowująca: Exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 The student knows and understands at an advanced level the principles of the functioning of systems and organs in the human body. Knows and understands the reasons for deviations from the regularities in the functioning of the organism. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Student is able to perform basic physiological tests and interpret the results of basic blood counts and biochemistry. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 Students cares about the results of their work and are aware of the professional and ethical responsibility for the obtained results. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 The student knows and understands at an advanced level the principles of the functioning of systems and organs in the human body. Knows and understands the reasons for deviations from the regularities in the functioning of the organism. | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge of human physiology and nutrition | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Student is able to perform basic physiological tests and interpret the results of basic blood counts and biochemistry. | 2,0 | |
3,0 | Basic abilities to perform physiological tests and calculations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 Students cares about the results of their work and are aware of the professional and ethical responsibility for the obtained results. | 2,0 | |
3,0 | Basic skills in designing experiments related in the field of human nutrition. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dee Silverthorn, Human Physiology: An Integrated Approach, Pearson, 2018
- Geissler Catherine, Human Nutrition, Oxford University Press, 2017
- MARTHA H. STIPANUK, MARIE A. CAUDILL, Biochemical, Physiological, and Molecular Aspects of Human Nutrition, Biochemical, Physiological, and Molecular Aspects of Human Nutrition, 2018