Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu HATCHING PRACTISES AND STOCKING MATERIAL PRODUCTION:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | HATCHING PRACTISES AND STOCKING MATERIAL PRODUCTION | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Formicki <Krzysztof.Formicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agata Korzelecka-Orkisz <Agata.Korzelecka-Orkisz@zut.edu.pl>, Adam Tański <Adam.Tanski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of biology fish |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | TThe aim of the course is to acquaint students with the phenomena of hatching practices and practices and stocking material production of different species and aquatic invertebrates (particularly crayfish) as well as impact of environmental factors on embryonic and larval development and quality assessment of gametes. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Methods for obtaining and selection of spawners (transport, maintenance, maturation control, anaesthethics) Gametes: quality assessment, maintenance, transport Eggs: conditions for incubation, maintenance, losses, transport Control of larval hatching processes Larvae and hatchlings: feeding, care, transport | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Legal regulations on production, trade, and release of stocking materials to open waters Methods for obtaining and selection of spawners (transport, maintenance, maturation control, anaesthethics) Natural and artificial spawning Production of salmonid, coregonid, and rheophilous cyprinid stocking materials Plant-feeding fishes: breeding and grow-out of fry Pike, zander, and other fish species: reproduction (and crayfish) | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in exercises | 30 |
A-L-2 | Care of eggs and larvae | 15 |
A-L-3 | The study of the literature | 15 |
A-L-4 | Preparation to complete the course | 15 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | The study of the literature | 15 |
A-W-3 | Participation in consultations | 15 |
A-W-4 | Preparation to complete the course | 15 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures Consultation Seminars and group workshops Work in laboratories Design and field work Other exercises / practical classes Other methods / forms |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: To complete the course, a student is required to successfully pass all written tests (2) and a test requiring practical knowledge on gamete quality assessment and controlled fish reproduction |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 The aim of the course is to acquaint students with the knowledge on hatching practices and stocking material production of different species and aquatic invertebrates (particularly crayfish) as well as impact of environmental factors on embryonic and larval development and quality assessment of gametes. | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 The student is able to use knowledge on hatching practices and stocking material production of different species. | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 The student is aware of the responsibility for his own work and the principles of working in a team. | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 The aim of the course is to acquaint students with the knowledge on hatching practices and stocking material production of different species and aquatic invertebrates (particularly crayfish) as well as impact of environmental factors on embryonic and larval development and quality assessment of gametes. | 2,0 | |
3,0 | The student has the knowledge on hatching practices and stocking material production of different species. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 The student is able to use knowledge on hatching practices and stocking material production of different species. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use knowledge on hatching practices and stocking material production of fish. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 The student is aware of the responsibility for his own work and the principles of working in a team. | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of the responsibility for his own work and the principles of working in a team. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gilbert S., Developmental Biology, Sinauer Associates Inc.
- Bond C.E., Biology of Fishes, Saunders College publishing, 1996
- Moyle P.B., Cecj Jr. J.J.: Fishes:, An Introduction to Ichthyology (5th Edition), Benjamin Cummings, 2003
- Evans D.H., Claiborne J.B., Currie S., The Physiology of Fishes, Fourth Edition (CRC Marine Biology Series), CRC Press, 2013