Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu CONSERVATION OF AQUATIC ANIMALS IN POLAND AND IN THE WORLD:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CONSERVATION OF AQUATIC ANIMALS IN POLAND AND IN THE WORLD | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Więcaszek <Beata.Wiecaszek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic of anatomy and embryology of fishes, Biology of fishes, Fish taxonomy, Principles in the fishery law |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student knows the principal laws and regulations to protect wild fish in Poland and in the world, especially in Europe. Student knows the most important fish species endangered in Poland and in the world. Student can work with different data bases in the web-site. |
C-2 | Student bequeathes the knowledge on the fish conservation in Poland and in the world, as well as on the international conventions concerned both the conservation and trade of the protected fish |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Aquatic animals species under protection in Poland - threats, characteristics of their habitat, status in in IUCN and Polish Red Book | 10 |
T-L-2 | Regional Inspectorate of Marine Fisheries in Szczecin - visiting the administration point and areas of its activity | 6 |
T-L-3 | Cartilaginous fish species in the world - main threats, forms of conservation | 2 |
T-L-4 | Methods of taxonomical status estimation of fish under protection - Gadus morhua morhua and G. morhua callarias in the areas of stocks mixing | 4 |
T-L-5 | The most important anadromous teleost fish species under conservation - sturgeons and salmons; morphometric characters, habitat, threats and ways of protection | 4 |
T-L-6 | Work in FishBase and NOBANIS website | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Instructions in legal instruments and regulations concerned the status of aquatic animals conservation in Polish marine waters and freshwaters. | 4 |
T-W-2 | Habitat, biology and ecology and conservation status of aquatic animals in Poland, validated through IUCN procedures. | 4 |
T-W-3 | Presentation of the spawning period, legal length, close and open seasons, limits of capture etc. for the important economically and protected fish species. Legal status of Baltic fishes and inland-water basins fishes. | 8 |
T-W-4 | Ecological net of protected water areas in Poland - Nature 2000. Role of the Polish Union of Anglers in fish conservation in Poland. Fish restitution programs in Polish waters | 6 |
T-W-5 | The international conventions concerned both the conservation and trade of the protected aquatic animals with focus on fish and the marine mammals. | 8 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | activity in the laboratory | 30 |
A-L-2 | Work in data bases | 30 |
A-L-3 | Literature study | 15 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Presence in the lectures | 30 |
A-W-2 | Literature study | 30 |
A-W-3 | Meetings for the mutimedial presentations consultation | 15 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture, workshop, working in the web-bases, work in laboratory, visiting the administration points |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment, multimedial presentation, grade |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 Student knows the principal laws and regulations to protect wild aquatic animals in Poland and in the world | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Student protects aquatic animals and their environment | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 Student is able to manage the aquatic animals and aquatic resources conservation process | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 Student knows the principal laws and regulations to protect wild aquatic animals in Poland and in the world | 2,0 | |
3,0 | Student knows the most important fish species that are endangered in Poland and in the world; students knows at least 3 international convensions on endangered aquatic species | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Student protects aquatic animals and their environment | 2,0 | |
3,0 | Student knows the protection measures and closed season for the most impertant fish species | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 Student is able to manage the aquatic animals and aquatic resources conservation process | 2,0 | |
3,0 | Student knows basic data to manage the fish conservation process | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Nelson J.S., 2006:, Fishes of the World., J.Wiley and Sons. Inc. New York., Toronto, New York, 2006
- M. Kottelat and J. Freyhof, Handbook of European Freshwater Fishes., Kottelat and Co. Switzerland, 2007
- Whitehead, P. J. P., M.-L. Bauchot, J.-C. Hureau, J. Nielsen, E. Tortonese., Fishes of the North-eastern Atlantic and the Mediterranean., Vol.I- III. UNESCO. Fish. N-e. Atl. and Mediterranean., 1986
Literatura dodatkowa
- Web-bases: FishBase, NOBANIS, Alien Species in Poland, 2015