Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu AQUACULTURE:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | AQUACULTURE | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii Środowiska Wodnego i Akwakultury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Sadowski <Jacek.Sadowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Stepanowska <Katarzyna.Stepanowska@zut.edu.pl>, Agnieszka Tórz <Agnieszka.Torz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of aquaculture, fish feeding and feed production, hydrotechnics in aquaculture |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Students will be familiar with basic methods of fish and crustacean culture, with particular attention to the fish culture in carp ponds, cages, trout ponds and recirculation systems. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analysis of selected problems of carp pond design: number of fish per pond, Norquist curve, summer pond parts, oxygen fluctuation in carp ponds, estimation requirements for fertilizers, feed, oxygen concentration in different type of ponds. Analysis of technical and environmental properties to build facilities for trout production. Analysis of technical and environmental properties to build facilities in RAS and cage culture | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Students will be introduced into different techniques of freshwater fish production that are important in polish and international aquaculture sector. Aquaculture production in Poland. Carp production (environmental requirements, basic biological data). Carp ponds as a natural environment. Fish feeding in carp ponds. Polycultures. Rainbow trout culture (environmental requirements, basic biological data, production in open systems). Sturgeon production. Fish culture in recirculation systems and cages. Fish hatching - basic information. Basic problems of feeding and feed production. Crayfish production. Aquaponics | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach - participation in laboratory | 30 |
A-L-2 | praca własna - homework | 45 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach - participation in lectures | 30 |
A-W-2 | praca własna-homework | 45 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures/laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Lecture – exam |
S-2 | Ocena formująca: Laboratory - grade |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 Has knowledge about basic rearing techniques in aquaculture | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 knows how to make basic calculations regarding selected ones aquaculture techniques | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 is aware of the impact of human activities in the field of breeding aquatic animals on the shaping and condition of the aquatic environment | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 Has knowledge about basic rearing techniques in aquaculture | 2,0 | |
3,0 | has knowledge of some basic aquaculture farming techniques | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 knows how to make basic calculations regarding selected ones aquaculture techniques | 2,0 | |
3,0 | can do some basic calculations regarding selected aquaculture techniques | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 is aware of the impact of human activities in the field of breeding aquatic animals on the shaping and condition of the aquatic environment | 2,0 | |
3,0 | the assessment was not formulated in the form of a degree | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hongsheng Yang, Jean-François Hamel and Annie Mercier, Developments in Aquaculture and Fisheries Science, Elsevier, Amsterdam, 2015
- Aquaculture (scientific journal)
- Fish Farmer (scientific journal)
- Bamigdeh (scientific journal)