Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu C++ programming language:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | C++ programming language | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Konys <Agnieszka.Konys@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | None |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiar with the syntax, basic programming constructs and principles used in C++ language |
C-2 | The ability to write small-scale C++ programs using the acquired skills |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to C++ and IDE | 2 |
T-L-2 | Variables, datatypes and operators | 3 |
T-L-3 | Input/output operations | 3 |
T-L-4 | Conditionals | 4 |
T-L-5 | Loops | 5 |
T-L-6 | Arrays | 4 |
T-L-7 | Structures | 3 |
T-L-8 | Functions | 4 |
T-L-9 | Input/output with files | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to programming and C++ | 2 |
T-W-2 | Structure of a program and basic concepts | 2 |
T-W-3 | Variables and fundamental data types | 3 |
T-W-4 | Input/output operations | 3 |
T-W-5 | Constants and operators | 3 |
T-W-6 | Conditionals and loops | 6 |
T-W-7 | Arrays and multi-dimensional arrays | 4 |
T-W-8 | Structures | 2 |
T-W-9 | Functions | 4 |
T-W-10 | Exam | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Laboratory attendance | 30 |
A-L-2 | Student individual work | 45 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures attendance | 30 |
A-W-2 | Student individual work | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures |
M-2 | Discussion |
M-3 | Work with computers at laboratories |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Written exam |
S-2 | Ocena formująca: Continuous assessment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 After the course the student should be able to understand and use the basic programming constructs of C++ and write small-scale C++ programs using the above skills | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1 |
WM-WI_1-_??_W02 After the course the student should be able to explain what is happening in a C++ code | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 After the course the student should be able to write small-scale C++ programs using the above skills. | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-2, M-3 | S-2 |
WM-WI_1-_??_U02 The student is able to design and implement an algorithm from scratch as a program in C ++ and is able to properly use various programming libraries to create an effective application. | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_K01 The student will acquire the following attitudes: creativity in creating programs, understanding the code and the ability to use technical documentation of C++ programming language. | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 After the course the student should be able to understand and use the basic programming constructs of C++ and write small-scale C++ programs using the above skills | 2,0 | |
3,0 | Student knows and understands basic language constructions in C ++ | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WI_1-_??_W02 After the course the student should be able to explain what is happening in a C++ code | 2,0 | |
3,0 | The student is able to recognize and define the problem and implement it in C ++ | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 After the course the student should be able to write small-scale C++ programs using the above skills. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to write small-scale C++ programs | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WI_1-_??_U02 The student is able to design and implement an algorithm from scratch as a program in C ++ and is able to properly use various programming libraries to create an effective application. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to implement simple algorithm in C++ | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_K01 The student will acquire the following attitudes: creativity in creating programs, understanding the code and the ability to use technical documentation of C++ programming language. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to design and create simple C++ programs | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bjarne Stroustrup, The C++ Programming Language (Fourth Edition), Addison-Wesley, 2012
- Daoqi Yang, C++ and Object-Oriented Numeric Computing for Scientists and Engineers, Springer, 2001
- http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/
Literatura dodatkowa
- https://en.wikibooks.org/wiki/C%2B%2B_Programming