Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Intelligent Decision Systems:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Intelligent Decision Systems | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Sałabun <wsalabun@wi.zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Piegat <Andrzej.Piegat@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | None |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide the knowledge about multi-criteria decision-making methods which are used to solving decision problems |
C-2 | To equip the students with the ability of solving decision problems by using MCDM methods |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Intro to solving decision problems by using WSM and WPM methods | 2 |
T-L-2 | Intro to solving decision problems by using TOPSIS methods | 4 |
T-L-3 | Intro to solving decision problems by using AHP methods | 5 |
T-L-4 | Intro to solving decision problems by using ELECTRE methods | 4 |
T-L-5 | Intro to solving decision problems by using ANP methods | 4 |
T-L-6 | Intro to solving decision problems by using Fuzzy Logic | 10 |
T-L-7 | Exam | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Description of decision making problems (structure, elements etc.) | 3 |
T-W-2 | Review of the MCDM methods (achievements and main directions of researches) | 3 |
T-W-3 | The WSM and WPM methods (examples, application, benefits, defects, etc.) | 2 |
T-W-4 | The AHP and ANP methods (examples, application, benefits, defects, etc.) | 6 |
T-W-5 | The ELECTRE methods (examples, application, benefits, defects, etc.) | 4 |
T-W-6 | The TOPSIS methods (examples, application, benefits, defects, etc.) | 4 |
T-W-7 | The Fuzzy methods in decision-making (examples, application, benefits, defects, etc.) | 7 |
T-W-8 | Exam | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | The attendance in the labolatories | 30 |
A-L-2 | The individual work of a student | 32 |
62 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | The attendance in the lectures | 30 |
A-W-2 | The individual work of a student | 32 |
62 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures |
M-2 | Discussion |
M-3 | Laboratories with computers |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: The discussion summing up the knowledge gained during the lectures |
S-2 | Ocena podsumowująca: Written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_null_W01 After the lectures the student will be able to define a MCDM problem, describe main MCDM methods, and choose the method suitable for a decision problem | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_null_U01 The student will be able to choose MCDM method for a problem. | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-3, M-2 | S-1 |
WM-WI_1-_null_U02 The student will be able to solve a multi-criteria problem. | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_null_W01 After the lectures the student will be able to define a MCDM problem, describe main MCDM methods, and choose the method suitable for a decision problem | 2,0 | |
3,0 | The student is able to define the MCDM methods and problems concept | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_null_U01 The student will be able to choose MCDM method for a problem. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to choose an appropriate MCDM method to a specific decision problem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WI_1-_null_U02 The student will be able to solve a multi-criteria problem. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to solve a specific decision problem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Scientific papers and materials provided by the lecturer