Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Capital Market:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Capital Market | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dawid Dawidowicz <Dawid.Dawidowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dawid Dawidowicz <Dawid.Dawidowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of micro and macroeconomics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | After this course students should know definition of capital market and they should understand meaning of the capital market for the economy. |
C-2 | Students should have knowledge about stock exchange and capital market ratios. |
C-3 | Students should know basic capital market’s instruments, e.g. Stocks, Treasury Bonds, investment funds units, and they should know how to use them. |
C-4 | The student is aware of the need for learning throughout life |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Reading the stock market information | 2 |
T-A-2 | Capital Market Ratios | 6 |
T-A-3 | Measuring and managing investment risk | 1 |
T-A-4 | Test | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The definition and division of Financial Market | 2 |
T-W-2 | The participants of the capital market and money market | 0 |
T-W-3 | Stock Exchange and the stock exchange trading rules | 2 |
T-W-4 | Stock market orders | 2 |
T-W-5 | Instruments of the Capital Market - Stocks | 2 |
T-W-6 | The influence of psychology on investors' investment decisions | 2 |
T-W-7 | Instruments of the Capital Market - Bonds | 2 |
T-W-8 | Basics of technical analysis and fundamental analysis | 2 |
T-W-9 | Investment funds and their types | 4 |
T-W-10 | Investment strategies | 1 |
T-W-11 | Test | 1 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Reading the literature | 6 |
A-A-2 | Preparation for the lecctures | 3 |
A-A-3 | Preparation for the test | 6 |
A-A-4 | Participation in the classes and writing a test | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Preparation for classes | 6 |
A-W-2 | Reading recommended literature | 14 |
A-W-3 | Solving exercises and information gathering | 2 |
A-W-4 | Preparation for the final test | 8 |
A-W-5 | Participation in the classes and writing a test | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information |
M-2 | Explanations |
M-3 | Case method |
M-4 | Multimedia presentations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: The test at the end of the classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_W01 The student has got knowledge of the functioning of the Capital Market and its division. He/she understands the role of the capital market for the economy | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-10, T-W-3, T-W-2, T-W-9, T-A-1, T-A-3 | M-2, M-1, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_U01 The student is able to calculate and evaluate and interpret the ratios of capital market. | — | — | C-2, C-3 | T-W-8, T-W-10, T-W-6, T-A-2, T-A-3 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
WM-WEKON_1-_CAM_U02 Students know how the investment funds are organized and know their advantages and disadvantages | — | — | C-4, C-1, C-2, C-3 | T-W-10, T-W-2, T-W-9, T-W-6, T-A-1, T-A-3 | M-2, M-1, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_K01 The student is aware of the need for learning throughout life. | — | — | C-4 | T-W-1, T-W-10, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_W01 The student has got knowledge of the functioning of the Capital Market and its division. He/she understands the role of the capital market for the economy | 2,0 | |
3,0 | Student knows definition of Capital Market and he/she knows how it's divided | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_U01 The student is able to calculate and evaluate and interpret the ratios of capital market. | 2,0 | |
3,0 | The student knows how to calculate and interpret capital market ratio. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WEKON_1-_CAM_U02 Students know how the investment funds are organized and know their advantages and disadvantages | 2,0 | |
3,0 | Students know at least one type of investment funds and know some their advantages | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_K01 The student is aware of the need for learning throughout life. | 2,0 | |
3,0 | The student has to know that he/she need learning throughout life. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Fabozzi J. F., Modigliani F., Capital Markets – Institutions and Instruments, Publisher: Prentice Hall, 2012, 3rd Edition
- Fabozzi F. J, Peterson Drake P., Finance: Capital Markets, Financial Management, and Investment Management, Publisher: John Wiley & Sons, New Jersey, 2009
- Dalton J. M., How the Stock Market Works, Prentice Hall, New York, 2001, 3rd Edition
- Sharpe W. F., Portfolio Theory and Capital Markets, McGraw-Hill, New York, 2000