Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu CHEMISTRY OF BUILDING MATERIALS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CHEMISTRY OF BUILDING MATERIALS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Wilpiszewska <Katarzyna.Wilpiszewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | inorganic chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To familiarize the student with the cement and concrete chemistry, and the use of polymeric materials in construction and the properties of such materials |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | preparation of WRA | 5 |
T-L-2 | Cement paste properties | 5 |
T-L-3 | polymer concrete | 5 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | materials for building industry | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Mineral and polymer construction binders - composition, types and basic properties. | 9 |
T-W-2 | Additives to construction binders (including polymeric additives for improving workability, spreading, stability of the mixture, preventing dilatation). | 8 |
T-W-3 | Polymeric materials as construction stabilizing, reinforcing/reinforcing, barrier and protective (including anticorrosion) materials. | 8 |
T-W-4 | Geopolymers, geopolymer concrete | 4 |
T-W-5 | test | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratories | 15 |
A-L-2 | preparation for laboratories | 8 |
A-L-3 | raports preparation | 10 |
A-L-4 | consultation | 6 |
A-L-5 | literature research | 10 |
49 | ||
projekty | ||
A-P-1 | participation in classes | 15 |
A-P-2 | Literature review | 10 |
A-P-3 | preparing prezentation/poster | 10 |
A-P-4 | consultations | 5 |
A-P-5 | presentation of the project | 5 |
A-P-6 | calculations | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lecture | 30 |
A-W-2 | consultation | 5 |
A-W-3 | preparing for test | 15 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informative lecture |
M-2 | quizz |
M-3 | practical classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: lab reports |
S-2 | Ocena formująca: quizzes |
S-3 | Ocena podsumowująca: test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_??_W01 Student is familiar with cement and concrete chemistry, polymer materials in building industry | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4 | M-2, M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_??_U01 Student knows hot to evaluate the properties of cement paste | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-P-1 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_??_K01 Student knows how to study the problem | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-W-5, T-P-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-L-1 | M-3, M-2, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_??_W01 Student is familiar with cement and concrete chemistry, polymer materials in building industry | 2,0 | |
3,0 | at least 50% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_??_U01 Student knows hot to evaluate the properties of cement paste | 2,0 | |
3,0 | Student is able to determine relation between material and the properties | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_??_K01 Student knows how to study the problem | 2,0 | |
3,0 | Student understands the relation between material and the properties. Student is aware of the diversity of the materials. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Peter C. Hewlett, LEA'S The chemistry of cement and concrete, Elsevier, London, 2003
- Lee, Kwang-Sup. - ed, Polymer materials : block-copolymers, nanocomposites, organic/inorganic hybrids, polymethylenes, Heidelberg : Springer-Verlag, Berli, 2010
Literatura dodatkowa
- Osswald Tim A., Plastics Handbook: The Resource for Plastics Engineers, Hanser Pubn, 2019