Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu CHEMISTRY OF BUILDING MATERIALS:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot CHEMISTRY OF BUILDING MATERIALS
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Wilpiszewska <Katarzyna.Wilpiszewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,00,20zaliczenie
projektyP1 15 2,00,40zaliczenie
laboratoriaL1 15 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1inorganic chemistry

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To familiarize the student with the cement and concrete chemistry, and the use of polymeric materials in construction and the properties of such materials

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1preparation of WRA5
T-L-2Cement paste properties5
T-L-3polymer concrete5
15
projekty
T-P-1materials for building industry15
15
wykłady
T-W-1Mineral and polymer construction binders - composition, types and basic properties.9
T-W-2Additives to construction binders (including polymeric additives for improving workability, spreading, stability of the mixture, preventing dilatation).8
T-W-3Polymeric materials as construction stabilizing, reinforcing/reinforcing, barrier and protective (including anticorrosion) materials.8
T-W-4Geopolymers, geopolymer concrete4
T-W-5test1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1participation in laboratories15
A-L-2preparation for laboratories8
A-L-3raports preparation10
A-L-4consultation6
A-L-5literature research10
49
projekty
A-P-1participation in classes15
A-P-2Literature review10
A-P-3preparing prezentation/poster10
A-P-4consultations5
A-P-5presentation of the project5
A-P-6calculations5
50
wykłady
A-W-1participation in lecture30
A-W-2consultation5
A-W-3preparing for test15
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1informative lecture
M-2quizz
M-3practical classes

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: lab reports
S-2Ocena formująca: quizzes
S-3Ocena podsumowująca: test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_2-_??_W01
Student is familiar with cement and concrete chemistry, polymer materials in building industry
C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4M-2, M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_2-_??_U01
Student knows hot to evaluate the properties of cement paste
C-1T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-P-1M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_2-_??_K01
Student knows how to study the problem
C-1T-L-2, T-L-3, T-W-5, T-P-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-L-1M-3, M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_2-_??_W01
Student is familiar with cement and concrete chemistry, polymer materials in building industry
2,0
3,0at least 50%
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_2-_??_U01
Student knows hot to evaluate the properties of cement paste
2,0
3,0Student is able to determine relation between material and the properties
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_2-_??_K01
Student knows how to study the problem
2,0
3,0Student understands the relation between material and the properties. Student is aware of the diversity of the materials.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Peter C. Hewlett, LEA'S The chemistry of cement and concrete, Elsevier, London, 2003
  2. Lee, Kwang-Sup. - ed, Polymer materials : block-copolymers, nanocomposites, organic/inorganic hybrids, polymethylenes, Heidelberg : Springer-Verlag, Berli, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Osswald Tim A., Plastics Handbook: The Resource for Plastics Engineers, Hanser Pubn, 2019

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1preparation of WRA5
T-L-2Cement paste properties5
T-L-3polymer concrete5
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1materials for building industry15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Mineral and polymer construction binders - composition, types and basic properties.9
T-W-2Additives to construction binders (including polymeric additives for improving workability, spreading, stability of the mixture, preventing dilatation).8
T-W-3Polymeric materials as construction stabilizing, reinforcing/reinforcing, barrier and protective (including anticorrosion) materials.8
T-W-4Geopolymers, geopolymer concrete4
T-W-5test1
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1participation in laboratories15
A-L-2preparation for laboratories8
A-L-3raports preparation10
A-L-4consultation6
A-L-5literature research10
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1participation in classes15
A-P-2Literature review10
A-P-3preparing prezentation/poster10
A-P-4consultations5
A-P-5presentation of the project5
A-P-6calculations5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1participation in lecture30
A-W-2consultation5
A-W-3preparing for test15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_2-_??_W01Student is familiar with cement and concrete chemistry, polymer materials in building industry
Cel przedmiotuC-1To familiarize the student with the cement and concrete chemistry, and the use of polymeric materials in construction and the properties of such materials
Treści programoweT-W-2Additives to construction binders (including polymeric additives for improving workability, spreading, stability of the mixture, preventing dilatation).
T-W-3Polymeric materials as construction stabilizing, reinforcing/reinforcing, barrier and protective (including anticorrosion) materials.
T-W-5test
T-W-1Mineral and polymer construction binders - composition, types and basic properties.
T-W-4Geopolymers, geopolymer concrete
Metody nauczaniaM-2quizz
M-1informative lecture
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0at least 50%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_2-_??_U01Student knows hot to evaluate the properties of cement paste
Cel przedmiotuC-1To familiarize the student with the cement and concrete chemistry, and the use of polymeric materials in construction and the properties of such materials
Treści programoweT-L-3polymer concrete
T-L-2Cement paste properties
T-L-1preparation of WRA
T-P-1materials for building industry
Metody nauczaniaM-3practical classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: lab reports
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to determine relation between material and the properties
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_2-_??_K01Student knows how to study the problem
Cel przedmiotuC-1To familiarize the student with the cement and concrete chemistry, and the use of polymeric materials in construction and the properties of such materials
Treści programoweT-L-2Cement paste properties
T-L-3polymer concrete
T-W-5test
T-P-1materials for building industry
T-W-2Additives to construction binders (including polymeric additives for improving workability, spreading, stability of the mixture, preventing dilatation).
T-W-3Polymeric materials as construction stabilizing, reinforcing/reinforcing, barrier and protective (including anticorrosion) materials.
T-W-4Geopolymers, geopolymer concrete
T-W-1Mineral and polymer construction binders - composition, types and basic properties.
T-L-1preparation of WRA
Metody nauczaniaM-3practical classes
M-2quizz
M-1informative lecture
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: test
S-1Ocena formująca: lab reports
S-2Ocena formująca: quizzes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student understands the relation between material and the properties. Student is aware of the diversity of the materials.
3,5
4,0
4,5
5,0