Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu STRATEGIES AND TECHNOLOGIES IN ENVIRONMENTAL PROTECTION:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | STRATEGIES AND TECHNOLOGIES IN ENVIRONMENTAL PROTECTION | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemistry and engineering. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge related to the global problems in environmental protection, their sources and consequences. |
C-2 | Extended knowledge related to strategies and technologies in environmental protection, including their development, applications and limitations. |
C-3 | Expanding awareness of environmental problems and motivation to active care of natural environment. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analysis of global environmental problems, their causes, consequences and possible solutions. | 7 |
T-A-2 | Strategies and technologies for environmental protection. | 8 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Global problems in environmental protection - causes and perspectives. Development of strategies in environmental protecion. Sustainable development. | 6 |
T-W-2 | Cleaner production. Clean technology. Life cycle essessment. Carbon footprint. Zero waste conception and recycling methods. Circular economy. Green engineering and green chemistry. | 6 |
T-W-3 | Technologies for air protection. Methods and devices used for controlling of particulate matter and gaseous pollutants emissions. | 6 |
T-W-4 | Technologies for water protection. Wastewater treatment. | 6 |
T-W-5 | Waste management and recycling. Soil pollution and remediation methods. | 4 |
T-W-6 | Written test (grade). | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | participation in classes | 15 |
A-A-2 | studying of the literature and preparing of presentations | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 30 |
A-W-2 | individual work - studying of the literature and preparation to final test | 18 |
A-W-3 | consultations | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures with presentations |
M-2 | auditory classes |
M-3 | discussion |
M-4 | case studies |
M-5 | individual work |
M-6 | team work during auditory classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: continuous assessment of work and activity |
S-2 | Ocena podsumowująca: evaluation of partial works - reports and presentations (auditory classes) |
S-3 | Ocena podsumowująca: final written test (lectures) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 Student will be able to indicate and characterize global problems in environmental protection, their sources, consequences and various strategies and technologies developed to solve them. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U01 Student will be able to analyze various environmental problems, indicate their sources and propose possible solutions as well as critically evaluate various strategies and technologies applied in environmental protection. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2 | M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_K01 Student will be aware of the environmental problems and motivated to work individually and collectively in the field of environmental protection. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 Student will be able to indicate and characterize global problems in environmental protection, their sources, consequences and various strategies and technologies developed to solve them. | 2,0 | |
3,0 | student is able to indicate and describe basic problems, strategies and technologies in environmental protection | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U01 Student will be able to analyze various environmental problems, indicate their sources and propose possible solutions as well as critically evaluate various strategies and technologies applied in environmental protection. | 2,0 | |
3,0 | student is able to analyze selected environmental problems and propose basic strategies and technologies to solve them | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_K01 Student will be aware of the environmental problems and motivated to work individually and collectively in the field of environmental protection. | 2,0 | |
3,0 | student understands the importance of environmental protection and has completed the basic requirements of the course through individual and collective work | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cheremisinoff N., Rosenfeld P., Davletshin A., Responsible Care - A New Strategy for Pollution Prevention and Waste Reduction through Environmental Management, Gulf Publishing Company, 2008
- Harrison R. M., Pollution - Causes, Effects and Control, Royal Society of Chemistry, 2014
- Manahan S.E., Environmental Science and Technology: A Sustainable Approach to Green Science and Technology, Taylor & Francis, 2007
- Kutz M. (ed), Handbook of Environmental Engineering, John Wiley & Sons, 2018
- Affam A., Chioma E., Ezerie H., Handbook of Research on Resource Management for Pollution and Waste Treatment, IGI Global, 2020
- Ngo H.H., Guo W., Surampalli R.Y., Zhang T.C (editors), Green Technologies for Sustainable Water Management, American Society of Civil Engineers (ASCE), 2016