Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu BIO-INSPIRED MATERIALS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BIO-INSPIRED MATERIALS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | none |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | This course is aimed at giving introduction to the field of bio-inspired materials where natural processes and phenomena are used by engineers to design functional materials. Student will be able to defined basic terms related to biologically inspired materials and structires, will be able to work in a group and will be able to broaden her/his knowledge in the field. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Literature review on study subject, including research papers | 3 |
T-P-2 | Design, preparation and characterization of bio-inspired materials (functional polymer or composite) with biomimetic functionalities | 8 |
T-P-3 | Preparation of written report and presentation of the final work | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic definitions used in bio-inspired design of materials: biomimetic and bionics | 1 |
T-W-2 | Molecular design of biological and nanomaterials | 2 |
T-W-3 | Multifinctional materials: gradient and hierarchical structures | 4 |
T-W-4 | Functional surfaces in biology: self-cleaning, self-adhesion | 2 |
T-W-5 | Biological materials in engineering design and mechanisms | 2 |
T-W-6 | Artificial muscles using electroactive polymers | 2 |
T-W-7 | Artificial replacement of human tissues and bones | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | participation in practical excercises | 15 |
A-P-2 | data analysis | 5 |
A-P-3 | elaboration of written report | 10 |
A-P-4 | preparation of final presentation | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 15 |
A-W-2 | student's own work | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: examination |
S-2 | Ocena podsumowująca: written report and presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 To provide a theoretical knowledge in the field of bio-inspired materials and structures | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-P-2, T-P-1, T-P-3 | M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U01 To provide a practical knowledge in the field of bio-inspired materials and structres, the principle designs and relationships | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-P-2, T-P-1, T-P-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_K01 To provide competences necessary to understand design principles in engineering materials inspired by nature | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-P-2, T-P-1, T-P-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 To provide a theoretical knowledge in the field of bio-inspired materials and structures | 2,0 | |
3,0 | min. 60% of scoring | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U01 To provide a practical knowledge in the field of bio-inspired materials and structres, the principle designs and relationships | 2,0 | |
3,0 | min. 60% of scoring | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_K01 To provide competences necessary to understand design principles in engineering materials inspired by nature | 2,0 | |
3,0 | min. 60% of scoring | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bar-Cohen Y., Biomimetics Biologically Inspired Technologies, CRC Taylor & Francis, New York, 2006
- Ratner B.R., Biomaterials Science, Elsevier, New York, 2004