Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu 3D PROTOTYPING:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot 3D PROTOTYPING
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Konopacki <mkonopacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 60 7,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Principles of technical drawing
W-2Basic computer science knowledge

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Get knowledge and abilities to create and analysis 3D geometry of a prototype, then create real model using 3D printing or other techniques

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-12D/3D Drawing using Autodesk AutoCAD15
T-L-2Object creation and modification using Autodesk Inventor15
T-L-3Analysing and optimising object geometry15
T-L-4Creating real prototypes from 3D model15
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in laboratories60
A-L-2Tutorial20
A-L-3Individual work40
A-L-4Literature study40
A-L-5Report preparation15
175

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Topic description
M-2Case study
M-3Practical study with software application
M-4Laboratory activity

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Report from laboratory activity
S-2Ocena formująca: Evaluation of student activity

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_W01
Student has a knowledge about 3D drawing of prototype model, how to optimize its geometry and how to prepare it using 3D printing or other methods
C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-4, M-1, M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_U01
Student is able to create 3D drawing of prototype model, optimize its geometry and create it using 3D printing or other methods
C-1T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4M-3, M-2, M-4, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
Student is able to work in a group and perform as a group leader; he/she is able to estimate the time necessary to accomplish the assigned tasks.
C-1T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4M-2, M-3, M-4, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_W01
Student has a knowledge about 3D drawing of prototype model, how to optimize its geometry and how to prepare it using 3D printing or other methods
2,0
3,050% of final score
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_U01
Student is able to create 3D drawing of prototype model, optimize its geometry and create it using 3D printing or other methods
2,0
3,050% of final score
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
Student is able to work in a group and perform as a group leader; he/she is able to estimate the time necessary to accomplish the assigned tasks.
2,0
3,050% of final score
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J. Leach, S. Lockhart, AutoCAD 2023 Instructor: A Student Guide for In-Depth Coverage of AutoCAD's Commands and Features, SDC Publications, Inc, 2023
  2. R. H. Shih, Autodesk Inventor 2024 and Engineering Graphics, SDC Publications, Inc, 2023
  3. R. K. Gupta, 3D Printing, Taylor & Francis Ltd, 2023

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-12D/3D Drawing using Autodesk AutoCAD15
T-L-2Object creation and modification using Autodesk Inventor15
T-L-3Analysing and optimising object geometry15
T-L-4Creating real prototypes from 3D model15
60

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in laboratories60
A-L-2Tutorial20
A-L-3Individual work40
A-L-4Literature study40
A-L-5Report preparation15
175
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_W01Student has a knowledge about 3D drawing of prototype model, how to optimize its geometry and how to prepare it using 3D printing or other methods
Cel przedmiotuC-1Get knowledge and abilities to create and analysis 3D geometry of a prototype, then create real model using 3D printing or other techniques
Treści programoweT-L-12D/3D Drawing using Autodesk AutoCAD
T-L-2Object creation and modification using Autodesk Inventor
T-L-3Analysing and optimising object geometry
T-L-4Creating real prototypes from 3D model
Metody nauczaniaM-4Laboratory activity
M-1Topic description
M-3Practical study with software application
M-2Case study
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Evaluation of student activity
S-1Ocena podsumowująca: Report from laboratory activity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,050% of final score
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_U01Student is able to create 3D drawing of prototype model, optimize its geometry and create it using 3D printing or other methods
Cel przedmiotuC-1Get knowledge and abilities to create and analysis 3D geometry of a prototype, then create real model using 3D printing or other techniques
Treści programoweT-L-2Object creation and modification using Autodesk Inventor
T-L-3Analysing and optimising object geometry
T-L-12D/3D Drawing using Autodesk AutoCAD
T-L-4Creating real prototypes from 3D model
Metody nauczaniaM-3Practical study with software application
M-2Case study
M-4Laboratory activity
M-1Topic description
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Evaluation of student activity
S-1Ocena podsumowująca: Report from laboratory activity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,050% of final score
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_K01Student is able to work in a group and perform as a group leader; he/she is able to estimate the time necessary to accomplish the assigned tasks.
Cel przedmiotuC-1Get knowledge and abilities to create and analysis 3D geometry of a prototype, then create real model using 3D printing or other techniques
Treści programoweT-L-12D/3D Drawing using Autodesk AutoCAD
T-L-3Analysing and optimising object geometry
T-L-2Object creation and modification using Autodesk Inventor
T-L-4Creating real prototypes from 3D model
Metody nauczaniaM-2Case study
M-3Practical study with software application
M-4Laboratory activity
M-1Topic description
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Report from laboratory activity
S-2Ocena formująca: Evaluation of student activity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,050% of final score
3,5
4,0
4,5
5,0