Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu HEAT TRANSFER:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | HEAT TRANSFER | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Konopacki <mkonopacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
W-2 | Physics |
W-3 | Mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1.Identify the different modes of heat transfer. 2.Formulate basic equation for heat transfer problems. 3.Solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods. 4.Apply heat transfer principles to design heat exchanger. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analysis of heat conduction. | 10 |
T-A-2 | Analysis of convective heat transfer: laminar and turbulent. | 10 |
T-A-3 | Analysis of boiling and condensation. | 6 |
T-A-4 | Heat exchanger calculations. | 4 |
30 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Case study of heat exchangers | 10 |
T-P-2 | Preparing of heat exchanger design | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction. | 1 |
T-W-2 | Heat conduction. | 5 |
T-W-3 | Convective heat transfer: laminar and turbulent. | 6 |
T-W-4 | Simultaneous heat and mass transfer. | 2 |
T-W-5 | Boiling. Condensation. | 2 |
T-W-6 | Radiation. | 2 |
T-W-7 | Heat exchanger: type of equipment. | 2 |
T-W-8 | Heat exchanger calculations. | 4 |
T-W-9 | Design of heat exchanger. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 10 |
A-A-3 | Individual work | 10 |
50 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Participation in lesson | 30 |
A-P-2 | Literature study | 20 |
A-P-3 | Gathering physico-chemical data | 10 |
A-P-4 | Individual calculations of design | 40 |
100 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Individual work | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation |
M-2 | Classis illustrated by computer and manual calculations |
M-3 | Design calculation and case analysis aided by software calculations and engineering drawing |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Classes: written test Desing: final report |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 The student will be able to: 1.Identify the different modes of heat transfer. 2.Formulate basic equation for heat transfer problems. | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 The student will be able to: Solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 The student will be able to apply heat transfer principles to design heat exchanger. | — | — | C-1 | T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 The student will be able to: 1.Identify the different modes of heat transfer. 2.Formulate basic equation for heat transfer problems. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to identify the different modes of heat transfer and formulate basic equation for heat transfer problems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 The student will be able to: Solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 The student will be able to apply heat transfer principles to design heat exchanger. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to apply heat transfer principles to design heat exchanger. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Incropera F.P., Lavine A.S., DeWitt D.P., Fundamentals of Heat and Mass Transfer, Wiley, New York, 2011
- Rathore M.M., Kapuno R.R., Engineering Heat Transfer, Jones & Bartlett Learning, Sudbury, 2011