Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu INDUSTRIAL AUTOMATION AND PROCESS CONTROL FOR CHEMISTS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | INDUSTRIAL AUTOMATION AND PROCESS CONTROL FOR CHEMISTS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Math |
W-2 | Physics |
W-3 | Electrical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Let to know the principles of automation and process control |
C-2 | Let to know standard automation equipement |
C-3 | Learn how to choose and apply the proper automation solution |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Electronic data acquisition and control | 10 |
T-L-2 | Temperature control in chemical process | 10 |
T-L-3 | Pressure and flow control for gases and liquids | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The principles of automation and process controll | 5 |
T-W-2 | Automation equipement | 5 |
T-W-3 | Design and application of automation in chemical engineering | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach (Attendence) | 30 |
A-L-2 | Preparation of reports | 70 |
100 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach (lecture attandance) | 15 |
A-W-2 | Analiza literatury przedmiotu (Literature survay) | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Case analysis |
M-3 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Exam |
S-2 | Ocena formująca: Activity assesement |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student knows the principles of regulation and automation | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student is able to chose a basic process control equipment and set proper parameters of its work | — | — | C-3 | T-W-3 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student is competent to apply automation | — | — | C-3 | T-W-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student knows the principles of regulation and automation | 2,0 | |
3,0 | Student knows basics of automation | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student is able to chose a basic process control equipment and set proper parameters of its work | 2,0 | |
3,0 | Student is able to apply automation | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student is competent to apply automation | 2,0 | |
3,0 | Student is competent to apply automates | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chaudhuri, Uttam Ray; Chaudhuri, Utpal Ray, Fundamentals of Automatic Process Control, Taylor & Francis, 2013
Literatura dodatkowa
- Patrick, Dale R.; Fardo, Stephen W., Industrial Process Control Systems (2nd Edition), Fairmont Press, Inc., 2009