Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu BIOMATERIALS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BIOMATERIALS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | None |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Define important keywords and concepts relating to biomaterials |
C-2 | Describe the interactions between (bio)materials and blood. |
C-3 | Discuss material-related design considerations for a medical device/implant. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction and definitions | 2 |
T-W-2 | Biocompatibility: concept | 2 |
T-W-3 | Soft tissues | 2 |
T-W-4 | Hard tissues | 2 |
T-W-5 | Blood-biomaterial contact | 2 |
T-W-6 | Surface modification of biomaterials | 4 |
T-W-7 | Tissue engineering | 4 |
T-W-8 | Degradable biomaterials and mechanisms of degradation | 4 |
T-W-9 | Biomaterials for drug delivery | 4 |
T-W-10 | Medical devices | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Literature research | 15 |
A-W-3 | Preparing presentations | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Multimedia presentations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Student presentation on a biomaterial topic |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Define important keywords and concepts | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-W-10, T-W-2, T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Discuss material-related design considerations for a medical device/implant | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-W-5, T-W-7, T-W-10, T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-W-9, T-W-4, T-W-3, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Will be capable of independent study and presenting a biomaterial system. | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-8, T-W-6, T-W-4, T-W-10, T-W-7, T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Define important keywords and concepts | 2,0 | |
3,0 | Presentation uses key terminology properly. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Discuss material-related design considerations for a medical device/implant | 2,0 | |
3,0 | Presentation discusses basic design considerations in the context of the selected topic | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Will be capable of independent study and presenting a biomaterial system. | 2,0 | |
3,0 | Presentation clearly discusses essential aspects of selected biomaterial system. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 1. Ratner, Hoffman, Schoen, Lemons, Biomaterials Science An Introduction to Materials in Medicine, Elsevier Academic Press, 2013, https://www.sciencedirect.com/book/9780123746269/biomaterials-science, 2013