Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu ECOLOGICAL POLYMERS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | ECOLOGICAL POLYMERS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of chemistry and/or materials science |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to introduce the chemistry of biopolymers. The student will be able to define basic concepts related to ecological polymers and composites. The student will be able to modify natural polymers for specific applications. The student will be able to work in a group and expand his knowledge in a given field. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Copolimeryzation of biopolymers with diffrent monomers | 6 |
T-L-2 | Biopolymers - removal of cations from aqueous solutions | 6 |
T-L-3 | Modyfication of natural polymers | 6 |
T-L-4 | Green composites | 6 |
T-L-5 | Bio-based polymers - various applications | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to Environmentally Friendly Polymers | 2 |
T-W-2 | Biopolymers | 4 |
T-W-3 | Modyfication of natural polymers | 4 |
T-W-4 | Green composites | 2 |
T-W-5 | Bio-based polymers - various applications | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratory | 30 |
A-L-2 | Self-study | 20 |
A-L-3 | Preparation of reports | 25 |
A-L-4 | Presentation of resulds and discussion | 15 |
A-L-5 | consultations | 10 |
100 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Self-study of the literature | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture and laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: discusion and reports |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student has theoretical knowledge of biopolymers and bio-materials | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student is able to carry out modification of biopolymers and application tests related to the use of biomaterials. | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student understands the need for continuous training and development in the polymer engineering/technology. | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-W-2, T-L-5, T-L-3, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student has theoretical knowledge of biopolymers and bio-materials | 2,0 | |
3,0 | basic knowledge in the field of natural polymers | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student is able to carry out modification of biopolymers and application tests related to the use of biomaterials. | 2,0 | |
3,0 | basic skills in the field of natural polymers | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student understands the need for continuous training and development in the polymer engineering/technology. | 2,0 | |
3,0 | basics of group work | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Abe, Akihiro; Dušek, Karel; Kobayashi, Shiro; Błażewicz, Biopolymers : lignin, proteins, bioactive nanocomposites., Heidelberg : Springer, Berlin, 2010
- Padinjakkara, Aneesa; Thankappan, Aparna; Souza, Fernando Gomes de; Thomas, Sabu, Biopolymers and biomaterials., Apple Academic Press, Oakville ; Waretown, 2019