Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu CHEMICAL PROCESS EQUIPMENT:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CHEMICAL PROCESS EQUIPMENT | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1.Identify the various types of equipment used in the chemical-processing industry. 2.Explain the basic elements of chemical process equipment. 3.Describe the scientific principles associated with chemical process equipment. 4.Describe the operation and maintenance of chemical process equipment. 5.Troubleshoot typical problems associated with the operation of chemical process equipment. 6.Describe the basic instruments used in the process industry. 7.Identify and draw standard instrument symbols. 8.Describe temperature, pressure, flow, and level-measurement techniques. 9.Identify the elements of a control loop. 10.Describe the various concepts associated with utility systems |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Flowsheets. | 2 |
T-A-2 | Calculation of flow of fluids and fluid transport equipment. | 5 |
T-A-3 | Calculation of heat transfer and heat exchangers. | 5 |
T-A-4 | Calculation of dryers and cooling towers. | 4 |
T-A-5 | Calculation of separation equipment (distillation, absorption, adsorption and ion exchange). | 11 |
T-A-6 | Process equipment cost estimation. | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic terms. | 1 |
T-W-2 | Introduction to process equipment. Flowsheets. | 2 |
T-W-3 | Drivers for moving equipment. | 1 |
T-W-4 | Flow of fluids. Fluid transport equipment. Pumps, compressors, turbines and motors. | 3 |
T-W-5 | Valves: applications and theory of operation. | 3 |
T-W-6 | Tanks, piping, and vessels. | 2 |
T-W-7 | Heat transfer and heat exchangers. | 3 |
T-W-8 | Dryers and cooling towers. | 1 |
T-W-9 | Mixing and agitation. | 1 |
T-W-10 | Boilers. Furnaces. | 1 |
T-W-11 | Instruments. Process control diagrams. | 2 |
T-W-12 | Utility systems. | 1 |
T-W-13 | Reactor Systems. | 1 |
T-W-14 | Distillation and absorption systems. Adsorption and ion exchange. Crystallization from solutions and melts. Extraction. Other separation systems. | 6 |
T-W-15 | Plastics Systems. | 1 |
T-W-16 | Costs of individual equipment. | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Individual work | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation |
M-2 | Classis illustrated by computer and manual calculations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Classis: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to Identify the various types of equipment used in the chemical-processing industry. | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-10, T-W-11, T-W-5, T-W-12, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-13, T-W-15, T-W-16, T-W-14, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to describe the operation and maintenance of chemical process equipment. | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-11, T-W-12, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-13, T-W-14 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to describe the scientific principles associated with chemical process equipment. | — | — | C-1 | T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to Identify the various types of equipment used in the chemical-processing industry. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to Identify the various types of equipment used in the chemical-processing industry. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to describe the operation and maintenance of chemical process equipment. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to describe the operation and maintenance of chemical process equipment. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to describe the scientific principles associated with chemical process equipment. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to describe the scientific principles associated with chemical process equipment. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Thomas Ch. E., Process technology equipment and systems, Cengage Learning, Stamford, 2015
- Walas S. M., Chemical Process Equipment, Butterworth-Heinemann, Newton, 1990
- Cheremisinoff N. P., Handbook of Chemical Processing Equipment, Butterworth-Heinemann, Boston, 2000
- Elizabeth T. Lieberman E. T., Norman P., Lieberman N., A Working Guide to Process Equipment, McGraw-Hill, New York, 2008