Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu CHEMICAL ENGINEERING DESIGN:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CHEMICAL ENGINEERING DESIGN | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1.Apply knowledge of chemical engineering fundamentals to identify and solve chemical engineering design problems. 2.Perform step-by-step design of chemical engineering processes. 3.Use of Aspen Plus for chemical engineering design. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Manual design of the selected equipment | 20 |
T-P-2 | Computational simulation in Aspen Plus for selected equipment | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to design. Design information. | 2 |
T-W-2 | Physical properties of chemical compounds. | 2 |
T-W-3 | Materials of Construction. | 2 |
T-W-4 | Costing. | 2 |
T-W-5 | Mechanical design of process equipment. | 3 |
T-W-6 | Flow-sheeting. Material and energy balances. | 3 |
T-W-7 | Energy utilization. | 2 |
T-W-8 | Piping and instrumentation. | 2 |
T-W-9 | Equipment selection, specification and design: separation columns, heat-transfer equipment. | 3 |
T-W-10 | Aspen simulation. | 6 |
T-W-11 | Plant location and site selection. | 1 |
T-W-12 | Environmental considerations. | 1 |
T-W-13 | Safety and loss prevention. | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Class participation | 30 |
A-P-2 | Project task calculation | 40 |
A-P-3 | Simulation in Aspen Plus | 30 |
100 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 10 |
A-W-3 | Individual work | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation |
M-2 | Project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Project: assessment of project |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to demonstrate basic knowledge of chemical engineering design problems. | — | — | C-1 | T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to apply knowledge of chemical engineering fundamentals to identify and solve chemical engineering design problems. | — | — | C-1 | T-W-12, T-W-13, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-P-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to use of Aspen Plus for chemical engineering design. | — | — | C-1 | T-W-10, T-P-1 | M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to demonstrate basic knowledge of chemical engineering design problems. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to solve chemical engineering design problems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to apply knowledge of chemical engineering fundamentals to identify and solve chemical engineering design problems. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to apply knowledge of chemical engineering fundamentals to solve chemical engineering design problems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to use of Aspen Plus for chemical engineering design. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use of Aspen Plus for chemical engineering design. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sinnott R.K., Coulson & Richardson’s Chemical Engineering, Vol. 6: Chemical Engineering Design, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2003
- Luyben W.L., Distillation design and control using Aspen simulation, Wiley, New York, 2006
Literatura dodatkowa
- Seider W.D., Seader J.D., Lewin D.R., Widagdo S., Product and Process Design Principles. Synthesis, Analysis, and Evaluation, Wiley, New York, 2009