Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu INTERFACIAL PHENOMENA:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | INTERFACIAL PHENOMENA | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | no requirements |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student knows the structure of surfaces and interfaces. |
C-2 | Student knows fundamental laws applicable to the processes performed on interfaces |
C-3 | Student knows the basic experimental methods applied to evaluate the properties of interfaces and is able to perform respective experiments. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Physics of Surfaces - calculations | 5 |
T-A-2 | Adsorption at Interfaces - calculations | 5 |
T-A-3 | Simulation of Reactions at Liquid Surfaces | 5 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Monolayers observed by electron spectroscopy | 5 |
T-L-2 | Adsorption/desorption phanomena as a tool for surface evaluation | 5 |
T-L-3 | Segregation to gas-solid interface | 5 |
T-L-4 | Study on synthesis of ordered and disordered mesoporous silica | 5 |
T-L-5 | Study on adsorption of organic dyes on activated carbons | 5 |
T-L-6 | Measurement of the surface tension of a liquid by a stalagmometric method | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The Physics of Surfaces | 3 |
T-W-2 | Electrostatic Phenomena, Interfacial and Surface Potentials | 2 |
T-W-3 | Electrokinetic Phenomena | 2 |
T-W-4 | Adsorption at Interfaces | 2 |
T-W-5 | Properties of Monolayers | 2 |
T-W-6 | Reactions at Liquid Surfaces | 2 |
T-W-7 | Disperse Systems and Adhesion | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Attendance | 15 |
A-A-2 | Preparation | 4 |
A-A-3 | Literature analysis | 4 |
A-A-4 | Consultations | 3 |
26 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Attendance | 30 |
A-L-2 | Preparation of reports | 6 |
A-L-3 | Consultations | 2 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance | 15 |
A-W-2 | Literature analysis | 10 |
A-W-3 | Case studies | 10 |
A-W-4 | Consultations | 3 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Case studies |
M-3 | Seminar |
M-4 | Laboratory classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Exam |
S-2 | Ocena formująca: Reports |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_C07_W01 Student knows the basic phenomena on interfaces | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_C07_U01 Is able to distinguish between interfacial phenomena and to find a proper tools to analyse them | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_C07_K01 Is able to use tools and methods for phenomena analysis | — | — | C-3 | T-L-1, T-L-2 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_C07_W01 Student knows the basic phenomena on interfaces | 2,0 | |
3,0 | Student knows the basic phenomena on interfaces | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_C07_U01 Is able to distinguish between interfacial phenomena and to find a proper tools to analyse them | 2,0 | |
3,0 | Is able to distinguish between interfacial phenomena | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_C07_K01 Is able to use tools and methods for phenomena analysis | 2,0 | |
3,0 | Is able to use tools and methods for phenomena analysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- G.A. Somorjai, Introduction to surface chemistry and catalysis, Wiley, 1994
- John C. Vickerman, Ian S. Gilmore, Surface analysis: the principal techniques, Wiley, 2009
- Dongyuan Zhao, Ying Wan, Wuzong Zhou, Ordered Mesoporous Materials, Wiley-VCH, 2013
Literatura dodatkowa
- Luigi Pasqua, Update on Silica-based Mesoporous Materials for Biomedical Applications, smithersrapra.com, 2011