Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Intermodal Transport:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Intermodal Transport
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1None.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To learn basic concepts of intermodal transport operation. To foster critical thinking when choosing intermodal transport technology.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Intermodal transport concept. Idea of transport modes integration. Intermodal transport units. Maritime and land transport infrastructure. Vehicles used in intermodal transport. Organizational aspects of intermodal transport. Transportation technologies. Directions of intermodal transport development.30
30
wykłady
T-W-1Intermodal transport concept.2
T-W-2Idea of transport modes integration.4
T-W-3Intermodal transport units.2
T-W-4Maritime and land transport infrastructure.4
T-W-5Vehicles used in intermodal transport.4
T-W-6Organizational aspects of intermodal transport.4
T-W-7Transportation technologies.4
T-W-8Directions of intermodal transport development.4
T-W-9Knowlege evaluation2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in classes30
A-A-2Self-study20
A-A-3Preparation of homework25
75
wykłady
A-W-1Participation in classes30
A-W-2Self-study30
A-W-3Preparation to knowledge evaluation15
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures.
M-2Exercises.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Lectures: final exam.
S-2Ocena formująca: Exercises: continuous assessment of student’s work during the classes.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTMiT_2-_null_W01
The student will be able to get konwlege on intermodal transport operation, units, vehicles and infrastructure involved.
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-A-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTMiT_2-_null_U01
The student will be able to apply knowledge to different transport modes, explain advantages and disadvantages of selected transportation technologies.
C-1T-A-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTMiT_2-_null_K01
The student will be able to improve social and personal competences including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills and responsability on decision-making.
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-A-1M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTMiT_2-_null_W01
The student will be able to get konwlege on intermodal transport operation, units, vehicles and infrastructure involved.
2,0
3,0Student possess basic knowledge on the studied subject.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTMiT_2-_null_U01
The student will be able to apply knowledge to different transport modes, explain advantages and disadvantages of selected transportation technologies.
2,0
3,0Student has basic skills related to the subject area.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTMiT_2-_null_K01
The student will be able to improve social and personal competences including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills and responsability on decision-making.
2,0
3,0Student has basic competences in relation to the subject area.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Monios J., Bergqvist R. (eds.), Intermodal Freight Transport and Logistics, CRC Press, 2017
  2. Rodrigue J.-P. (ed.), The Geography of Transport Systems, Fourth Edition, Routledge, London, 2017
  3. Lowe D., Intermodal Freight Transport, Routledge, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Lowe D., Lowe's Transport Manager's and Operator's Handbook 2013. 43rd Revised edition, Kogan Page, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Intermodal transport concept. Idea of transport modes integration. Intermodal transport units. Maritime and land transport infrastructure. Vehicles used in intermodal transport. Organizational aspects of intermodal transport. Transportation technologies. Directions of intermodal transport development.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Intermodal transport concept.2
T-W-2Idea of transport modes integration.4
T-W-3Intermodal transport units.2
T-W-4Maritime and land transport infrastructure.4
T-W-5Vehicles used in intermodal transport.4
T-W-6Organizational aspects of intermodal transport.4
T-W-7Transportation technologies.4
T-W-8Directions of intermodal transport development.4
T-W-9Knowlege evaluation2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in classes30
A-A-2Self-study20
A-A-3Preparation of homework25
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in classes30
A-W-2Self-study30
A-W-3Preparation to knowledge evaluation15
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTMiT_2-_null_W01The student will be able to get konwlege on intermodal transport operation, units, vehicles and infrastructure involved.
Cel przedmiotuC-1To learn basic concepts of intermodal transport operation. To foster critical thinking when choosing intermodal transport technology.
Treści programoweT-W-1Intermodal transport concept.
T-W-2Idea of transport modes integration.
T-W-3Intermodal transport units.
T-W-4Maritime and land transport infrastructure.
T-W-5Vehicles used in intermodal transport.
T-W-6Organizational aspects of intermodal transport.
T-W-7Transportation technologies.
T-W-8Directions of intermodal transport development.
T-W-9Knowlege evaluation
T-A-1Intermodal transport concept. Idea of transport modes integration. Intermodal transport units. Maritime and land transport infrastructure. Vehicles used in intermodal transport. Organizational aspects of intermodal transport. Transportation technologies. Directions of intermodal transport development.
Metody nauczaniaM-1Lectures.
M-2Exercises.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Exercises: continuous assessment of student’s work during the classes.
S-1Ocena podsumowująca: Lectures: final exam.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student possess basic knowledge on the studied subject.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTMiT_2-_null_U01The student will be able to apply knowledge to different transport modes, explain advantages and disadvantages of selected transportation technologies.
Cel przedmiotuC-1To learn basic concepts of intermodal transport operation. To foster critical thinking when choosing intermodal transport technology.
Treści programoweT-A-1Intermodal transport concept. Idea of transport modes integration. Intermodal transport units. Maritime and land transport infrastructure. Vehicles used in intermodal transport. Organizational aspects of intermodal transport. Transportation technologies. Directions of intermodal transport development.
Metody nauczaniaM-2Exercises.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Exercises: continuous assessment of student’s work during the classes.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic skills related to the subject area.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTMiT_2-_null_K01The student will be able to improve social and personal competences including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills and responsability on decision-making.
Cel przedmiotuC-1To learn basic concepts of intermodal transport operation. To foster critical thinking when choosing intermodal transport technology.
Treści programoweT-W-1Intermodal transport concept.
T-W-2Idea of transport modes integration.
T-W-3Intermodal transport units.
T-W-4Maritime and land transport infrastructure.
T-W-5Vehicles used in intermodal transport.
T-W-6Organizational aspects of intermodal transport.
T-W-7Transportation technologies.
T-W-8Directions of intermodal transport development.
T-W-9Knowlege evaluation
T-A-1Intermodal transport concept. Idea of transport modes integration. Intermodal transport units. Maritime and land transport infrastructure. Vehicles used in intermodal transport. Organizational aspects of intermodal transport. Transportation technologies. Directions of intermodal transport development.
Metody nauczaniaM-1Lectures.
M-2Exercises.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Exercises: continuous assessment of student’s work during the classes.
S-1Ocena podsumowująca: Lectures: final exam.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic competences in relation to the subject area.
3,5
4,0
4,5
5,0